ایده های طراحی سقف و دیوار در معماری مدرن

۱٫۱       طراحی دیوار پذیرایی مدرن

با توجه به طراحی داخلی دکوراسیون اتاق پذیرایی ، بررسی المان‌های زیبایی شناسی ، مساحت اتاق پذیرایی ، درجه نورگیری اتاق پذیرایی ، سبک طراحی و نظر کارفرما برای دیوار اتاق پذیرایی مدرن می‌توان از انواع گچبری ، پتینه کاری ، کاغذ دیواری ، دیوارپوش پی وی سی و آینه تزئینی یا آینه دکوراتیو استفاده کرد. گچبری یکی از قدیمی‌ترین و پر هزینه‌ترین روش‌ها برای پوشش دیوار اتاق پذیرایی است.

از آنجایی که گچبری دیوار یک کار هنری محسوب می‌شود نیاز به زمان زیادی برای اجرا دارد. معمولاً در طراحی داخلی لوکس دکوراسیون دیوار اتاق پذیرایی از گچبری قاب همراه با پتینه کاری ، رنگ مخمل و یا کاغذ دیواری استفاده می‌شود.

امروزه گچبری دیوار اتاق پذیرایی همراه با آیینه کاری سنتی جای خود را به آینه دکوراتیو با انواع طرح‌های لوزی و مربعی و یا طرح‌های خاص و در انواع رنگ‌های سفید و برنزی داده است. استفاده از آینه تزئینی در دکوراسیون دیوار اتاق پذیرایی می‌تواند باعث بزرگ‌تر جلوه دادن نورانی‌تر شدن اتاق پذیرایی شود.

استفاده از کاغذ دیواری نیز از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای دیوار اتاق پذیرایی است. با پیشرفت تکنولوژی صنعت ساختمان انواع کاغذ دیواری قابل شستشو ( ضد آب ) و طرح برجسته روز به روز محبوبیت بیشتری در بین طراحان داخلی پیدا می‌کنند. در طراحی داخلی مدرن معمولاً تمام دیوارهای اتاق پذیرایی را با یک نوع کاغذ دیواری تزئین نمی‌کنند بلکه با رعایت اصول طراحی دکوراسیون و زیبایی شناسی برخی از دیوارها که در کانون دید افراد هستند مانند دیوار پشت تلویزیون ( اصطلاحاً تی وی سِت ) و یا دیوار ورودی اتاق پذیرایی کاغذ دیواری می‌شوند و بقیه دیوارها معمولاً سفید رنگ می‌شوند. همچنین نورپردازی دیوار اتاق پذیرایی مخصوصاً روی کاغذ دیواری و دیوارپوش پی وی سی جلوه زیبایی دیوار اتاق پذیرایی را دو چندان می‌کند.

در معماری مدرن امروزه با تلفیق ابزارهای نوین معماری با سبک طراحی کلاسیک، همچنان قاب سازی دیوار، قاب دور کاغذ دیواری،‌ قاب دور آینه تزئینی یا آینه دکوراتیو علی الخصوص قاب بندی دیوار پذیرایی مورد استقبال معماران و طراحان قرار گرفته است. در تصاویر پایین استفاده از ابزار گچبری قاب دیواری در طراحی مدرن را می‌بینید. ابزار گچبری قاب بندی درنیکا‌ دکور راهی بسیار ساده و آسان برای اجرای چنین ایده‌هایی است.

استفاده از ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان جهت قاب سازی دیوار در معماری مدرن

۱٫۲       طراحی سقف اتاق پذیرایی

با توجه به طراحی داخلی دکوراسیون اتاق پذیرایی ، ارتفاع سقف از کف اتاق پذیرایی ، میزان روشنایی مطلوب برای آسایش ساکنین و نظر کارفرما برای سقف اتاق پذیرایی می‌توان از گچبری و نور مخفی ، سقف کاذب کناف و سقف کشسان استفاده کرد. در طراحی دکوراسیون لوکس معمولاً از گچبری و نور مخفی استفاده می‌شود.

طبیعتاً هرچه طرح گچبری پیچیده‌تر و با جزئیات بیشتری باشد هزینه و مدت زمان اجرای طرح به مراتب بیشتر است. رابیتس کاری جهت انجام گچبری در ساختمان کاری پر هزینه و زمان‌بر است.

کناف سقف برای سقف اتاق پذیرایی به دلیل کم هزینه‌تر بودن و سرعت اجرا اکثراً در منازلی که کوچک‌تر هستند و مالکان نمی‌خواهند هزینه زیادی برای دکوراسیون سقف اتاق پذیرایی صرف کنند بیشتر استفاده می‌شوند.

گچبری گلویی سقف همواره جزء جدایی ناپذیر در طراحی فضای منزل بوده است. مدلهای نور مخفی سقف که بتوان با گلویی نور مخفی اجرا کرد و به راحتی با ابزار گچبری سقف نور مخفی پلی یورتان قابل اجرا خواهد بود. این ابزار‌ امکان استفاده از گلویی بدون رابیتس را فراهم خواهد کرد. چرا که رابیتس کاری جهت انجام گچبری در ساختمان کاری پر هزینه و زمان‌بر است. در عکس زیر نمونه‌ای از ابزار گلویی مدرن را ملاحظه می‌کنید.

قیمت گچبری سقف پذیرایی با کاربرد ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان بسیار اقتصادی و به صرفه خواهد شد. ضمن اینکه شما از یک گچبری مدرن هم برخوردار خواهید شد.

۱٫۳       سقف اتاق خواب

طراحی مناسب سقف برای اتاق خواب باید در هماهنگی با دکوراسیون کلی خانه باشد. به این صورت که اگر در سقف هال و پذیرایی از گچبری نور مخفی استفاده شده است در اتاق خواب هم باید از این نوع سیستم سقف استفاده شود. امروزه استفاده از کناف سقف و نور مخفی محبوب‌ترین نوع سقف است اما توجه به این نکته ضروری است که از نظر زیباشناسی سقف کناف نسبت به گچبری از ارزش پایین‌تری برخوردار است. در نتیجه نسبت به ارزش کلی ساختمان باید روش مناسب طراحی دکوراسیون انتخاب شود.

انتخاب سقف اتاق خواب می‌تواند از یک سیستم ساده تا پیچیده‌ترین و تزئیناتی‌ترین نوع گچبری و پتینه کاری متغیر باشد. با توجه به بودجه و نظر طراح داخلی می‌توان بهترین سیستم سازه‌ای سقف را انتخاب کرد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید کاملاً هماهنگ با طراحی دکوراسیون داخلی منزل باشد. به عنوان مثال چنانچه طراحی دکوراسیون منزل کلاسیک باشد ( به این معنا که از گچکاری و گچبری لوکس و با جزئیات زیاد استفاده شود ) اتاق خواب نیز باید هماهنگ با آن باشد.

ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان در انواع ابزار گلویی ، نور مخفی ، طاقچه ها ، گل ها و گنبدهای زیبای سقفی ، قطعات تزیینی و غیره امکان ایجاد طرح ها و جلوه های زیبای دکوراتیو و کاملا” طبیعی در سبک های معماری مدرن و منطبق با هر نوع سلیقه را برای طراحی مدرن سقف پذیرایی و اتاقها فراهم میکند.

برای طراحی گچبری سقف بهترین گزینه استفاده از ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان درنیکا‌ دکور می‌باشد که مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • ارائه در طرح های متنوع
  • سهولت و سرعت فوق العاده در نصب، برش و نصب آسان و سریع (با چسب مخصوص یا میخ )
  • قابلیت عبور تجهیزات ساختمانی مانند کابل ، لوله ، سیم و…
  • بدون ترک و درز و نشست و اکسیدگی
  • قابلیت نور پردازی و رنگ پذیری فوق العاده سریع پلاستیک و اکرلیک
  • نصب حتی در زمان بهره برداری از ساختمان
  • عدم نفوذ رطوبت و هرگونه حشره
  • قابلیت اجرای انواع سیستمهای هالوژنی نور مخفی ، اتوبوسی ، گلویی ، اوپن آشپزخانه و…
  • سازگار با محیط زیست
  • سبک و قابلیت حمل آسان
  • استحکام بالا، ماندگاری طولانی و دوام
  • قابلیت نصب به روی کلیه سطوح گچ ، سیمان ، سنگ ،کاشی ، فلز ، چوب ، کابینت ، مبلمان ،سقفهای کاذب و ..
  • ایده آل برای بازسازی و تغییر دکوراسیون
  • رنگ پذیری بالا با انواع رنگهای ساختمانی و قابلیت پتینه کاری
  • مقاوم در برابر رطوبت ، کپک ، محیطهای اسیدی و قلیایی