Search
Close this search box.

علیرغم تغییر چشم انداز صنعت دکوراسیون، قاب بندی هنوز هم تقاضای زیادی بین طراحان و معماران دارد. بنابراین،نگرش شما در مورد دکوراسیون داخلی ، میتواند ابزاری به جهت ایجاد یک فضای بی انتها و یا محدود باشد . مـثلا بسته به دکوراسیون ،شما را میتواند به یاد طراحی دوران ویکتوریایی بیاندازد و یا یادآور فضای مدرن با تزئیناتی خاص باشد .استفاده خلاقانه ابزارهای پلی اورتان در معماری داخلی مدرن می تواند به شما کمک کند هر آنچه را که در ذهن داشتید طراحی کنید.

به عبارت دیگر ، می تواند به شما کمک کند بدون اضافه کردن بیش از حد المان و جزییات ، به هر ایده که در ذهن داشتید ،برسید . همان طور که گفته شد ، در اینجا روش های مختلفی برای قرار دادن این ابزار پیش ساخته بی انتها در فضای خود معرفی میکنیم :

۱- به عنوان تعریف کننده ی پنجره ها :

آیا معماری اتاق خواب یا اتاق نشیمن شما بیش از حد کسل کننده است؟ اگر بله ، پس می توانید از ابزارهای قاب بندی به عنوان تعریف کننده حریم پنجره هااستفاده کنید . قاب بندی ها مخصوصا اگر پنجره ها دارای پروفیل نازک یا متوسطی باشند ، راه حلی نجات دهنده هستند. ابزارهای قاب بندی آنها را پوشش میدهند و باعث زیبایی بیشتر هر پنجره و در نهایت کل فضا خواهند شد .

چه بهتر استفاده از ابزارهایی که بدون محدودیت اجرایی هستند و به لحاظ ظاهری از چوب طبیعی تقلید می کنند و از این رو حس ملموس جاودانگی را به فضایی خسته کننده اضافه می کنند.

طراحی قاب های پلی اورتان برای پنجره های شما می توانند متناسب با طراحی و متراژ اتاق شما باشند . بعلاوه ، شما می توانید ازاین ابزارها به عنوان ابزار متحول کننده برای فضای اطراف پنجره ها برای هر اتاقی  استفاده کنید .

 

 

۲ – برای تعریف یک فضا :

روش خلاقانه ای دیگر برای استفاده از ابزارهای پلی اورتان ، استفاده از آنها برای تعریف فضا ها میباشد .

مثلا، در بیشتر طراحی های مدرن ، داشتن اتاق ناهار خوری و نشیمن یک امر عادی است . برای شکستن این یکنواختی و منحصر به فرد کردن فضا، نصب قاب های پلی اورتان  به همراه ابزار های گوشه را در محل شروع و پایان هر فضا در نظر بگیرید. این کار نه تنها باعث ایجاد یک تزئین زیبا  می شود بلکه به هر فضا شخصیت نیز می بخشد .

 

 

۳ – برای اصلاح اشتباهات اجرایی:

به طور معمول دیوار باید در ۹۰ درجه به سقف عمود باشد تا اتصال درست در قسمت بالایی ایجاد شود . در صورت مطابقت با این معیار ، تزئین چنین اتاقی معمولاً آسان است .می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید یا سایر روش های تزیینی که برای اتاق به کار میرود.

با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است دریابید که دیوار در زاویه مورد نظر با سقف مطابقت ندارد . این باعث می شود که تزئین ناهموار و سخت باشد . در چنین شرایطی برای اصلاح اشتباهات اجرایی، میتوان از گلویی های پلی اورتان کمک جویید. این امر نه تنها باعث تغییر ناهموار بودن این فضا می شود بلکه باعث ایجاد حس باستانی نیز می شود .

چرا ابزارهای پلی اورتان را در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید؟

 

از آنجا که طیف گسترده ای از ابزارهای پیش ساخته همواره موجود است ، پلی اورتان میتواند جذابیتی بینظیر به فضای شمابیفزایید .

علاوه بر این ، آنها معمولاً ساده هستند و همانطور که قبلاً اشاره شد از چوب طبیعی الگوبرداری می کنند .ابزارهایی بی انتها هستند که به زیبایی اتاق اضافه می کنند که خود میتوانند ساده یا طرح دار باشند.

بدون اینکه بسیاری از جزئیات آن را غرق در آشفتگی کنند اجرا میشند و همواره این جلوه را خواهند داشت . آنها از زمان بسیار قدیم بخشی از قلمرو معماری بوده اند و هنوز همینطور قلمدادمی شوند .همچنین شاید به کمک پلی اورتان و معماری مدرن شاهد طرح های خاص تری باشیم. بنابراین طیف وسیعی از ابزارهای پلی اورتان  را جستجو کنید و ما همراه و راهنمای شما خواهیم بود .

 

گچبری پیش ساخته سقف

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
2 نطرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای داده شده
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات
هادی برغمدی
هادی برغمدی
3 years ago

با تشکر از جناب آقای مهندس غریبی بابت تهیه این مقاله مفید و کاربردی. موفق و پیروز باشید.

2
0
نظرات شما را دوست دارم، لطفا نظر دهید.x
×

سلام،

برای ارتباط مستقیم با ما در واتس آپ، روی کارشناس معماری کلیک فرمایید.

× ارسال پیغام در واتس آپ