اجرای گچبری پیش ساخته پلی یورتان با جزئیات کامل

ابزار پیش ساخته گچبری پلی یورتان درنیکا دکور ، یکی از کاربردی ترین نوع ابزار بازسازی می باشد که مدتهاست جایگزین گچبری دستی و سنتی شده است. استفاده از ابزار های گچ بری در طراحی کلاسیک و کلاسیک مدرن بسیار متداول هست. اما ابزار پیش ساخته پلی یورتان بدلیل نصب بسیار آسان و سریع جای گچبری سنتی را گرفته است. ما در این مقاله به نحوه‌ی نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان توسط تیم اجرایی درنیکا دکور که شامل نحوه نصب گلویی (انواع گلویی ساده یا طرحدار)،  قاب بندی دیوار و انواع گل پیش ساخته پلی یورتان می‌پردازیم.

مراحل نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان بطور خلاصه

  1. متره کردن فضا های مورد نظر و برآورد متراژ حدودی
  2. بررسی و انتخاب طرح با توجه به کاربری و متراژ فضا ها
  3. انتخاب ابزار با توجه به طراحی انجام شده و پهنای ابزار ها
  4. تهیه نقشه طرح نهایی با ابعاد دقیق و جایگری شماتیک ابزار ها
  5. مشخص کردن محیط اشغالی ابزارها روی فضای انتخابی توسط خط کشی
  6. فارسی بر کردن ابزار ها با اندازه و زاویه دقیق تعیین شده
  7. آغشته کردن پشت ابزار ها با چسب اکرلیک ماستیک
  8. قرارگیری اولیه ابزار ها بر روی خطوط مشخص شده
  9. فیکس کردن موقعیت هر ابزار با فاصله معین توسط میخ تیپو
  10. درزگیری فواصل میلی متری بین ابزار ها توسط خمیر درزگیر اکرلیک ماستیک
  11. تمیز کاری اضافات خمیر درزگیر از محیط ابزار ها
  12. عملیات نقاشی ، پتینه، ورق طلا
طرح قاب بندی روی دیوار
نصب گچبری پیش ساخته

تهیه طرح ابزار و پیاده کردن آن روی دیوار و سقف

پس از انتخاب طرح شماتیک و  برآورد متراژ فضا ها، مدلسازی اولیه توسط کارشناسان درنیکا دکور انجام شده و نقشه ها تهیه میشود.نحوه ی چیدمان ابزار های استفاده شده در دیوار امری حائز اهمیت است که زیبایی بصری ابزارها و دید جامعتر توسط بیننده را ایجاد میکند. رعایت نکاتی جزیی مانند فواصل ، اندازه ها ، مقیاس و .. طراحی فضایی منحصر به فرد و اصولی را ممکن میکند.درنیکا دکور بر اساس آخرین استانداردها و تجربیات خویش در طراحی این نکات را مورد توجه قرار داده و بر اساس آن طرح نهایی تهیه می شود. نقشه طرح تایید شده به تیم اجرا داده شده تا مطابق با طرح و اندازه ها اجرا شود.

تیم اجرایی درنیکا دکور با استفاده از طرح تهیه شده، دیوار ها را خط کشی کرده و جایگیری مقدماتی قاب ها مشخص می شود. علامت زدن دقیق فاصله ها از کف ، سقف ، بین قاب ها اولویت شمرده میشود.

برش ابزار پیش ساخته پلی یورتان

ابزار پیش ساخته پلی یورتان بصورت شاخه ای به طول 2.4 متر است. لذا میبایست بر اساس ابعاد قابهای روی دیوار و یا طول گلویی برش داده شود. اینکار که به دقت بسیار بالا احتیاج دارد، توسط دستگاه فارسی بر انجام میشود. در قاب بندی ساده، ابزار برای اتصال در گوشه ها با زاویه 45 درجه فارسی بر میشود.

دستگاه فارسی‌ بر دستگاه مورد استفاده در اجرای ابزار است. اره فارسی بر در دو مدل دستی و برقی موجود هست و از آن برای برش و اتصال فارسی استفاده می‌شود.

اتصال فارسی به معنای ایجاد برشی است که دو عضو نسبت به هم زاویه‌ای تشکیل دهند. این اتصال معمولاً ۴۵ درجه است و دو عضو بر هم عمود هستند. فارسی بر امکان برش دقیق با زوایای به خصوص و سرعت بسیار بالا را ایجاد می‌کند. بر روی این دستگاه درجه بندی وجود دارد که توانایی ایجاد برش به صورت اریب، عمود، افقی، فارسی و ترکیبی را با آن امکان پذیر می‌کند.

قطر تیغه بر یکی از فاکتورهایی است که در دقت برش این ابزار نقش پر رنگی ایفا می‌کند. برای این که بتوانید برشی صحیح انجام بدید ابتدا قطعه مد نظر را اندازه گیری کرده و تیغه ابزار را روی لبه خارجی آن بگذارید و سپس تیغه را روی بخشی که علامت زدید قرار بدهید؛ در این زمان قطعه شما ممکن است کوتاه بر بشود و برای حل این مسئله باید فرآیند برش را در دو قدم انجام بدهید؛ در مرحله اول قطعه خود را بلند تر از اندازه دلخواه برش داد و سپس در مرحله بعدی آن را اصلاح نمایید. بدیهی است برای برش درست تیغه باید متناسب با پهنای ابزار باشد ( برای برش ابزار هایی مثل گلویی های کلاسیک ، باید تیغه مناسب انتخاب نمود.) در تصاویر زیر فارسی بر استفاده شده توسط تیم اجرایی درنیکا دکور مشاهده می گردد.

نصب ابزار پلی یورتان روی دیوار و سقف و فیکس کردن آن

پس از انجام عملیات برش، پشت ابزار  آغشته به چسب مخصوص درزگیر اکریلیک ماستیک یا درزگیر پلی یورتان میشود. خمیر درزگیر اکریلیک ماستیک، درزگیر تک‌جزئی بر پایه اکریلیک است که چسبندگی و خاصیت الاستیکی آن با افزودن مقدار مناسبی امولسیون سیلیکون بهبود یافته است. خمیر درزگیر اکریلیک ماستیک توسط شرکت درنیکا دکور از بهترین برندهای کشور ترکیه تهیه و همراه با ابزار برای مشتریان محترم ارسال می گردد.

لازم به ذکر است این چسب علاوه بر نصب ابزار پلی‌یورتان در پر کردن ترک‌های دیوار و سقف، درزگیری اتصالات بین در، پنجره، دیوار و درزگیری اتصالات مابین مصالح ساختمانی مختلف که تحرک کمی دارند مانند: چوب، بتن، آجر و…. نیز استفاده می شود.

پس از اینکه پشت ابزار به چسب آغشته شد و روی خط کشی های مشخص شده دیوار قرار گرفت، با رعایت فواصل مشخص، میخ بادی تیپو بر روی ابزار ها زده میشود تا استحکام کافی تامین شود. در زمان زدن میخ باید توجه نمود که باعث از بین رفتن ظرافت ابزار نشود و کاملا داخل ابزار نفوذ نماید. برای این منظور استفاده از میخ با ضخامت مناسب و ظریف پیشنهاد می گردد.

پرکردن درزها

بدیهی است که با توجه به فارسی بر کردن ابزار ها برای اندازه های دقیق هر دیوار و قرار گرفتن آنها کنار یکدیگر ، درز های میلیمتری در محل اتصال بعضا به چشم میخورد. بنابراین پرکردن این درز ها و اطراف ابزار یکی از مراحل مهم اجرای گچبری پیش ساخته پلی یورتان می باشد. بهترین روش پر کردن درزه ها استفاده از خمیر درزگیر اکریلیک ماستیک سفید رنگ تهیه شده توسط درنیکا دکور است که مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • قابلیت رنگ آمیزی سطوح درزگیری شده با انواع رنگ های ساختمانی
  • قابلیت خشک شدن در دمای معمولی
  • بدون بو و قابلیت تمیز کردن آسان
  • خاصیت ضد آب بعد از خشک شدن
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • قابل استفاده روی کلیه سطوح متخلخل مانند: گچ، آجر، بتن، چوب و غیره
  • کاربری بسیار آسان (خمیر درزگیر در کارتریج به ‌صورت سیلندری)

پر کردن درز ها یکی از مهم ترین مراحل نصب ابزار می باشد که می بایست توسط نصاب ابزار یا نقاش انجام گردد. برای پرکردن درز  محل برش ابزار از بتونه ماستیک نیز میتوان استفاده نمود ولی استفاده از درزگیر اکریلیک ماستیک به شدت تاکید می گردد. زیرا ضمن راحتی اجرا، تمیز کردن آن به سادگی امکانپذیر می باشد.

رنگ آمیزی، پتینه یا ورق طلا

حال میتوان با اتمام مراحل فوق ، نقاشی ، پتینه ، کاغذ دیواری و یا … را انجام و از فضای منحصر به فرد خلق شده ، زیبایی و آرامشی ماندگار ساطع نمود . برای مشاهده نمونه پروژه اجرا شده توسط تیم اجرایی درنیکا دکور از صفحه پینترست ما دیدن فرمایید.

زمان اجرای گچبری پیش ساخته پلی یورتان

مهمترین اصل در اجرای ابزار پلی یورتان، زمانبندی و سرعت  همراه با دقت در نصب میباشد که همواره دغدغه اصلی کارفرمایان و مجریان شمرده میشود. تیم اجرایی درنیکا دکور با بهره گیری از تجارب خود و استفاده از بروزترین امکانات، توجه به این اصول را سرلوحه خویش قرارداده است.

این زمانبندی شامل خط کشی، برش ابزار، چسباندن ، میخ کوبی، درز گیری، نقاشی و … میباشد که به طور کامل در قسمت بالا شرح داده شد .

برای مثال نصب ابزار قاب بندی پلی یورتان روی دیواری به طول ۵ متر، بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و با اضافه شدن  موتیف های دکوراتیو و حتی ابزار گلویی، حداکثر بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه قابل اجرا میباشد. شایان به ذکر است که این زمان بندی حداقلی و سرعت فوق العاده هرگز به معنای  کوچک ترین افت کیفیتی نصب نبوده و ترکیب دو عنصر زمان و کیفیت ، همواره سرلوحه تیم اجرایی مجرب درنیکا دکور قرار گرفته است .

کارشناسان درنیکا دکور با تخمین زمانبندی و کنترل کیفت محصول نهایی نصب شده، اجرایی فوق العاده آسان و سریع را برای شما فراهم ساخته اند .

هزینه اجرای گچبری پیش ساخته پلی یورتان

هزینه نصب ابزار پلی یورتان توسط تیم اجرایی درنیکا دکور در شهر تهران در حدود زیر میباشد. جهت اطلاع از قیمت دقیق اجرای گچبری پیش ساخته پلی یورتان با دفتر تماس حاصل فرمایید.

هزینه نصب ابزار قاب بندی و کمربند میانی: 12،000 – 14،000 تومان متر طول

هزینه نصب ابزار گلویی سقف: 14،000  تا 17،000 تومان متر طول

هزینه نصب ابزار المان دکوراتیو: 12،500 تا 14،500 تومان هر عدد

هزینه حداقل کار : 400،000 تا500،000 تومان