آموزش نحوه نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان

نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان بسیار ساده است. نصب این ابزار یکی از راهکارهای مناسب هست که جایگزین گچکاری دستی و گچبری سنتی شده است. استفاده از ابزار های گچ بری در طراحی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن بسیار متداول هست.
ما در این مقاله به چگونگی نحوه‌ی نصب ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان میپردازیم. نصب ابزار شامل موارد زیر می‌باشد:

  • نصب گچبری پیش ساخته به سقف و دیوار ، نصب قاب بندی روی دیوار
  • نحوه نصب گلویی ساده سقفی یا گلویی گچبری طرحدار
  • نحوه‌ی اجرای گلویی نور مخفی

نصب گچبری پیش ساخته به سقف و دیوار ، نصب قاب بندی روی دیوار

در تصویر زیر نحوه نصب ابزار دکوراتیو پلی یورتان به سقف و دیوار نشان داده شده است. برای نصب ابتدا باید موقعیت نصب ابزار روی دیوار ، سقف و غیره خط کشی گردد. به عنوان مثال در مورد قاب بندی روی دیوار، ابتدا چهارگوشه قاب مشخص و سپس خطوط قاب روی دیوار ترسیم می‌گردد. بر این اساس ابعاد و طول دقیق مورد نیاز ابزار گچبری اندازه گیری میگردد.

در مرحله بعد ابزار پلی یورتان با توجه به سایز و زوایای مورد نیاز برش داده می‌شود. برای این منظور از اره دستی نیز می‌توان استفاده نمود. برای برش آسان و دقیق ابزار پیش ساخته پلی یورتان استفاده از دستگاه فارسی‌ بر پیشنهاد میگردد. در عکس زیر تصویر دستگاه فارسی بر تیم اجرایی درنیکا دکور را مشاهده می فرمایید.

پس از برش ابزار، پشت آن با چسب اکریلیک مخصوص چسب زده می‌شود. سپس ابزار آغشته به چسب در محل خط کشی شده با دقت قرار داده و چسبانده می‌شود. هدف از میخ زدن نگهداری ابزار تا زمان خشک شدن چسب می‌باشد. لذا نیازی به استفاده از میخ زیاد نمی‌باشد. در نهایت درزه ها و پشت ابزار با چسب اکریلیک ماستیک یه یک نوع خمیر درزگیر نیز هست پر می‌گردد.

مراحل طراحی و نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان بطور خلاصه

  1. متره کردن فضا های مورد نظر و برآورد متراژ حدودی
  2. بررسی و انتخاب طرح با توجه به کاربری و متراژ فضا ها
  3. انتخاب ابزار با توجه به طراحی انجام شده و پهنای ابزار ها
  4. تهیه نقشه طرح نهایی با ابعاد دقیق و جایگری شماتیک ابزار ها
  5. مشخص کردن محیط اشغالی ابزارها روی فضای انتخابی توسط خط کشی
  6. فارسی بر کردن ابزار ها با اندازه و زاویه دقیق تعیین شده
  7. آغشته کردن پشت ابزار ها با چسب اکرلیک ماستیک
  8. قرارگیری اولیه ابزار ها بر روی خطوط مشخص شده
  9. فیکس کردن موقعیت هر ابزار با فاصله معین توسط میخ تیپو
  10. درزگیری فواصل میلی متری بین ابزار ها توسط خمیر درزگیر اکرلیک ماستیک
  11. تمیز کاری اضافات خمیر درزگیر از محیط ابزار ها
  12. عملیات نقاشی ، پتینه، ورق طلا
نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان

برش گچبری پیش ساخته پلی یورتان

ابزار پیش ساخته پلی یورتان بصورت شاخه ای به طول 2.4 متر است. لذا برای نصب گچبری پیش ساخته ابتدا میبایست بر اساس ابعاد قابهای روی دیوار و یا طول گلویی برش داده شود. اینکار که به دقت بسیار بالا احتیاج دارد، توسط دستگاه فارسی بر انجام میشود. در قاب بندی ساده، ابزار برای اتصال در گوشه ها با زاویه 45 درجه فارسی بر میشود.

دستگاه فارسی‌ بر دستگاه مورد استفاده در اجرای ابزار است. اره فارسی بر در دو مدل دستی و برقی موجود هست و از آن برای برش و اتصال فارسی استفاده می‌شود.

اتصال فارسی به معنای ایجاد برشی است که دو عضو نسبت به هم زاویه‌ای تشکیل دهند. این اتصال معمولاً ۴۵ درجه است و دو عضو بر هم عمود هستند. فارسی بر امکان برش دقیق با زوایای به خصوص و سرعت بسیار بالا را ایجاد می‌کند. بر روی این دستگاه درجه بندی وجود دارد که توانایی ایجاد برش به صورت اریب، عمود، افقی، فارسی و ترکیبی را با آن امکان پذیر می‌کند.

قطر تیغه بر یکی از فاکتورهایی است که در دقت برش این ابزار نقش پر رنگی ایفا می‌کند. برای این که بتوانید برشی صحیح انجام بدید ابتدا قطعه مد نظر را اندازه گیری کرده و تیغه ابزار را روی لبه خارجی آن بگذارید و سپس تیغه را روی بخشی که علامت زدید قرار بدهید؛ در این زمان قطعه شما ممکن است کوتاه بر بشود و برای حل این مسئله باید فرآیند برش را در دو قدم انجام بدهید؛ در مرحله اول قطعه خود را بلند تر از اندازه دلخواه برش داد و سپس در مرحله بعدی آن را اصلاح نمایید. بدیهی است برای برش درست تیغه باید متناسب با پهنای ابزار باشد ( برای برش ابزار هایی مثل گلویی های کلاسیک ، باید تیغه مناسب انتخاب نمود.) در تصاویر زیر فارسی بر استفاده شده توسط تیم اجرایی درنیکا دکور مشاهده می گردد.

نصب ابزار پلی یورتان روی دیوار و سقف و فیکس کردن آن

پس از انجام عملیات برش، پشت ابزار  آغشته به چسب مخصوص درزگیر اکریلیک ماستیک یا درزگیر پلی یورتان میشود. خمیر درزگیر اکریلیک ماستیک، درزگیر تک‌جزئی بر پایه اکریلیک است که چسبندگی و خاصیت الاستیکی آن با افزودن مقدار مناسبی امولسیون سیلیکون بهبود یافته است. خمیر درزگیر اکریلیک ماستیک توسط شرکت درنیکا دکور از بهترین برندهای کشور ترکیه تهیه و همراه با ابزار برای مشتریان محترم ارسال می گردد.

لازم به ذکر است این چسب علاوه بر نصب ابزار پلی‌یورتان در پر کردن ترک‌های دیوار و سقف، درزگیری اتصالات بین در، پنجره، دیوار و درزگیری اتصالات مابین مصالح ساختمانی مختلف که تحرک کمی دارند مانند: چوب، بتن، آجر و…. نیز استفاده می شود.

پس از اینکه پشت ابزار به چسب آغشته شد و روی خط کشی های مشخص شده دیوار قرار گرفت، با رعایت فواصل مشخص، میخ بادی تیپو بر روی ابزار ها زده میشود تا استحکام کافی تامین شود. در زمان زدن میخ باید توجه نمود که باعث از بین رفتن ظرافت ابزار نشود و کاملا داخل ابزار نفوذ نماید. برای این منظور استفاده از میخ با ضخامت مناسب و ظریف پیشنهاد می گردد.

پرکردن درزها

بدیهی است که با توجه به فارسی بر کردن ابزار ها برای اندازه های دقیق هر دیوار و قرار گرفتن آنها کنار یکدیگر ، درز های میلیمتری در محل اتصال بعضا به چشم میخورد. بنابراین پرکردن این درز ها و اطراف ابزار یکی از مراحل مهم اجرای گچبری پیش ساخته پلی یورتان می باشد. بهترین روش پر کردن درزه ها استفاده از خمیر درزگیر اکریلیک ماستیک سفید رنگ تهیه شده توسط درنیکا دکور است که مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • قابلیت رنگ آمیزی سطوح درزگیری شده با انواع رنگ های ساختمانی
  • قابلیت خشک شدن در دمای معمولی
  • بدون بو و قابلیت تمیز کردن آسان
  • خاصیت ضد آب بعد از خشک شدن
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • قابل استفاده روی کلیه سطوح متخلخل مانند: گچ، آجر، بتن، چوب و غیره
  • کاربری بسیار آسان (خمیر درزگیر در کارتریج به ‌صورت سیلندری)

پر کردن درز ها یکی از مهم ترین مراحل نصب ابزار می باشد که می بایست توسط نصاب ابزار یا نقاش انجام گردد. برای پرکردن درز  محل برش ابزار از بتونه ماستیک نیز میتوان استفاده نمود ولی استفاده از درزگیر اکریلیک ماستیک تاکید می گردد. زیرا ضمن راحتی اجرا، تمیز کردن آن به سادگی امکانپذیر می باشد.

رنگ آمیزی، پتینه یا ورق طلا

حال میتوان با اتمام مراحل فوق ، نقاشی ، پتینه ، کاغذ دیواری و یا … را انجام و از فضای منحصر به فرد خلق شده ، زیبایی و آرامشی ماندگار ساطع نمود . برای مشاهده نمونه پروژه اجرا شده توسط تیم اجرایی درنیکا دکور از صفحه پینترست ما دیدن فرمایید.

ابزار دکوراتیو پلی یورتان دارای قابلیت رنگ پذیری بالا با انواع رنگهای ساختمانی و قابلیت پتینه کاری می‌باشند. لذا میتوان طرحهای زیبایی را با انجام رنگ و پتینه کاری ابزارها ایجاد نمود. بعد از نصب ابزار، با انواع رنگهای ساختمانی آنها را رنگ آمیزی نمایید. با ورق طلا و یا پتینه کاری گچبری های زیبا را کاور کنید و از داشتن فضایی زیبا لذت ببرید.

تصاویر بالا نمونه پروژه های قاب بندی دیوار اجرا شده توسط تیم تخصصی درنیکا دکور می باشد. تیم طراحی و اجرای درنیکا دکور با ارائه خدمات کامل صفر تا صد در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. 

قیمت و نحوه نصب ابزار پلی یورتان

برای اطلاع از حدود قیمت ابزار گچبری پلی اورتان و قاب بندی دیوار در سبکهای مختلف لینکهای زیر را مشاهده فرمایید:

قیمت گچبری پیش ساخته پلی یورتان

قیمت قاب بندی دیوار با ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان درنیکا دکور

برای آشنایی با نحوه نصب ابزار پلی یورتان به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:

نحوه نصب ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان

آموزش نحوه نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان

برای دیدن پروژ‌ه‌های اجرا شده با ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات درنیکا دکور از  اینستاگرام ما بازدید فرمایید.

آموزش نحوه نصب گچبری پیش ساخته گلویی با جزئیات کامل

در این فیلم  نحوه نصب ابزار گلویی پیش ساخته پلی یورتان بطور کامل تشریح شده است.
با مشاهده این فیلم نحوه نصب ابزار گلویی پلی یورتان را به خوبی یاد میگیرید. و میتوانید ابزار گچبری گلویی از جنس پلی یورتان را براحتی خودتان نصب نمایید.