گچبری سقف ، 37 طرح گچبری سقف پذیرایی جدید ، گچبری سقف اتاق خواب ، نور مخفی

ایده ‌هایی در مورد گچبری سقف

طراحی داخلی منزل به روشهای مختلف امکان پذیر است:

با دکوراسیون دیواری ، کفپوش ها ، مبلمان رنگی اما سقف ها اغلب فراموش می شوند.

یک طرح سقف خاص می تواند فضا را کاملاً تغییر داده و فضایی ایحاد کند که دکوراسیون منزل را برجسته کرده و الهام بخش باشد!

در ادامه گچبری پیش ساخته مدرن معرفی و تصاویری از استفاده آنها در طراحی سقف اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه ارائه شده است.

گچبری پیش ساخته چیست؟

ابزار پیش ساخته، پروفیلهایی ساخته شده با مواد مختلف است که برای پوشاندن درز بین سطوح یا فقط صرفا برای تزئین استفاده میشود و به طور سنتی از چوب یا گچ تشکیل شده، اما امروزه  از پلی یورتان یا پلی استایرن نیز استفاد می شود. گچبری قرن ها در دکوراسیون های سقفی بویژه در فضای داخلی کلاسیک مورد استفاده قرار گرفته است. کاخ های پادشاهان فرانسوی نمونه ای شگفت انگیز از چنین گچبریها است. امروزه گچبری برای اهداف تزئینی استفاده می شود و تقریباً در هر فضای داخلی کاربرد دارد: یک حمام ، یک اتاق ناهار خوری ، یک اتاق نشیمن ، آشپزخانه یا یک اتاق خواب.

ابزار گلویی سقف

ابزار گلویی سقف

گچبری پیشرفته و مدرن

گچبری باعث می شود فضا با المانهایی که به کار رفته روح داشته باشد و اصطلاحا به فضا شخصیت داده می شود. در سبک مدرن بر خلاف گچبری کلاسیک از شکلهای هندسی با خطوط ساده استفاده میشود. . برای گرفتن ایده جهت طراحی سقف و دیوار مدرن  اینجا را کلیلک فرمایید.

قاب بندی سقف مدرن

قاب بندی سقف مدرن

چگونه می توان طراحی گچبری سقف را انجام داد؟

با توجه به به موارد زیر می‌توان از گچبری و نور مخفی ، سقف کاذب کناف و سقف کشسان استفاده کرد.

  • طراحی داخلی دکوراسیون اتاق پذیرایی
  • ارتفاع سقف از کف اتاق پذیرایی
  • میزان روشنایی مطلوب برای آسایش ساکنین
  • نظر کارفرما برای اتاق پذیرایی

در طراحی دکوراسیون لوکس معمولاً از گچبری و نور مخفی استفاده می‌شود.

اجرا گچبری سقف پذیرایی

استفاده از ابزار گلویی پیش ساخته پلی یورتان در معماری مدرن

گلویی سقف همواره جزء جدایی ناپذیر در طراحی فضای منزل بوده است. انواع نور مخفی سقف به راحتی با ابزار گچبری سقف نور مخفی پلی یورتان قابل اجرا خواهد بود. این ابزار‌ امکان استفاده از گلویی بدون رابیتس را فراهم خواهد کرد. چرا که رابیتس کاری در ساختمان پر هزینه و زمان‌بر است. در عکس زیر نمونه‌ای از ابزار گلویی مدرن را ملاحظه می‌کنید.

گچبری پیش ساخته سقف مدرن

سقف مدرن

گلویی سقف جذابیت بصری فوق العاده ای را به خانه می بخشد. می توان آن را در هر اتاق نصب کرد ، مشروط بر اینکه ابزار مناسب با چیدمان و ابعاد اتاق انتخاب شود. گلویی از اهمیت تزئینی قابل توجهی برخوردار است زیرا از نظر بصری دیوارها را بلندتر کرده و اتاق را یکنواخت می کند. اضافه کردن ابزار دکوراتیو گلویی ایده خوبی برای افرادی است که مایل به بازسازی خانه خود هستند چرا که با هزینه ای معقول و صرف زمانی بسیار کوتاه، تغییر زیادی در ظاهر سقف میتوان ایجاد کرد.

برای مشاهده طراحی زیبا با ابزار گلویی پلی یورتان و دیدن  ایده های گچبری گلویی سقف اینجا را کلیک فرمایید.

طبیعتاً هرچه طرح گچبری پیچیده‌تر و با جزئیات بیشتری باشد هزینه و مدت زمان اجرای طرح به مراتب بیشتر است.

ابزار گلویی سقف پلی یورتان

ابزار گلویی سقف پلی یورتان

رابیتس کاری جهت انجام گچبری در ساختمان کاری پر هزینه و زمان‌بر است.

کناف برای سقف اتاق پذیرایی به دلیل کم هزینه‌تر بودن و سرعت اجرا اکثراً در منازلی که کوچک‌تر هستند و مالکان نمی‌خواهند هزینه زیادی برای دکوراسیون سقف اتاق پذیرایی صرف کنند بیشتر استفاده می‌شوند.چون کناف صفحات ساده ای است که به اشکال گوناگون برشکاری و نصب میشود،برای پوشاندن لبه های کناف یا اضافه کردن طرح و نقش به آن از ابزار گجبری پلی یورتان استفاده میشود.همچنین به دلیل سبک بودن پلی یورتان و نصب راحت آن بر روی کناف بهترین  گزینه میباشد.

اجرا گچبری سقف پذیرایی

اجرا گچبری سقف پذیرایی

قیمت گچبری سقف پذیرایی با کاربرد ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان بسیار اقتصادی و به صرفه خواهد شد.

سقف اتاق خواب و پذیرایی

پذیرایی در هر حانه قلب آن حانه است طراحی مناسب سقف برای اتاق خواب بهتر هست در هماهنگی با دکوراسیون کلی خانه و یا چیدمان اتاق باشد. به این صورت که اگر در هال و پذیرایی از گجبری ساده  و یا مدرن استفاده شده است در اتاق خواب هم  از این نوع سیستم استفاده شود.

امروزه استفاده از کناف و نور مخفی محبوب‌ترین نوع سقف است. اما توجه به این نکته ضروری است که از نظر زیباشناسی سقف کناف نسبت به گچبری از ارزش بصری پایین‌تری برخوردار است.

انتخاب سقف اتاق خواب می‌تواند از یک سیستم ساده تا پیچیده‌ترین و تزئیناتی‌ترین نوع ابزار و پتینه کاری متغیر باشد. با توجه به بودجه و نظر طراح داخلی می‌توان بهترین سبک را انتخاب کرد.

تصاویری از جدیدترین ابزار دکوراتیو سقف پذیرایی که امروزه بیشتر مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد:

یکی دیگر از مدلهای گچبری سقف اتاق خواب جدید یا گچبری سقف پذیرایی مستطیل یا مربع مدل گچبری سقف شطرنجی است که با ابزار پلی‌یورتان درنیکا به زیبایی قابل اجرا بر روی گچ یا کناف می‌باشد.

گل سقفی یا زیر لوستری

یکی دیگر از المانهایی که روی سقف به کار میرود زیرلوستری یا گل سقفی میباشد .اگر از جنس گچ باشه بسیار سنگین بوده و نمی توان روی سقف کناف کار کرد .گل سقفی پلی یورتان بسیار سبک بوده و به راحتی روی سقف اجرا میشه. طرحهای مختلف زیر لوستری پلی یورتان را در ادامه مشاهده بفرمایید:

در ادامه ۳۷ طرح گچبری سقف در سبکهای معماری مختلف ارائه شده است.