دکوراسیون نئوکلاسیک در طراحی داخلی

سبک نئوکلاسیک که به دوره رنسانس روم و یونان باستان باز می گردد، یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که در  قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت که در آن تمایل بسیاری به لوکس و باشکوه بودن مشاهده می شد.

اگر بخواهیم نئوکلاسیک را  در یک جمله تعریف کنیم می توان عنوان کرد: «نئوکلاسیک، ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک است». این سبک مخصوص کسانی است که دارای روحیه با نشاط بوده و به دنبال دنیایی از رنگ ها در منزل خود می گردند. سبک نئو کلاسیک تا حدودی می تواند ترکیبی از سبک کلاسیک سنتی باشد با این تفاوت که این سبک در رنگ های گوناگون خود را نشان می دهد، اما دکوراسیون کلاسیک تنها رنگ های سفید و بسیار روشن را می طلبد. انتخاب عناصر ساده و در عین حال امروزی یکی از تفاوت های بارز و مورد توجه میان این دو سبک دکوراسیون داخلی است. اگر چه سبک های کلاسیک بسیار زیبا و پر نقش و نگارتر بودند ولی از ویژگی های دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک میتوانیم؛ به ظرافت بیشتر و طراحی های ساده تر اشاره کنیم. مزیتی که در این سبک از دکوراسیون داخلی وجود دارد آن است که در انتخاب وسایل و اجسام دکوراتیو شما هیچ محدودیتی ندارید.

مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک، این است که هیچ محدودیتی در استفاده از مواد، مبلمان و تزئینات وجود ندارد اما از اصول خاصی تبعیت می کند. در این سبک شاهد برخی از عناصر مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب می‌آید.

ویژگی های خانه با دکوراسیون نئو کلاسیک

ویژگی هایی که در یک خانه نئو کلاسیک مشاهده می شود شامل موارد زیر است:

  •   رعایت تناسبات هندسی کلاسیک در کنار عملکردگرایی معاصر
  •   استفاده از طرح ها و نمادهای معماری کلاسیک همراه با نورپردازی های مدرن
  •   استفاده از مبلمان سبک کلاسیک که باعناصر مدرن ترکیب شده اند.
  •   استفاده از سنگ، بتن، چوب، شیشه، فولاد و سایر عناصر ساخته شده از فلزات
  •   استفاده از آینه های بزرگ و شیشه های رنگی
  •   استفاده از رنگ های کرم، طلایی و رنگ‌های خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزه‌ای
  •   استفاده از مبلمان با شکوه مخملی و عتیقه‌جات گرانبها
  •   استفاده از لوسترهای بلند و لوکس

چیدمان آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

  در آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک میتوانید از وسایل کاملا ساده و متقارن در قالب اشکال هندسی به صورت متوازن و متقارن استفاده کنید.

از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید در خانه نمایی از دکوراسیون نئوکلاسیک داشته باشید میتوانید از المان هایی مانند دیوارپوش طرح چوب، کاغذ دیواری، سنگ، آجر استفاده کنید.

در دکوراسیون نئوکلاسیک آشپزخانه از کابینت های طرح رومی مانند کابینت ممبران و کابینت چوبی، استفاده نمایید تا نمای اصلی و کلی آشپزخانه ها به صورت کلاسیک در آید.

در آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک از پرده های سفید و توری استفاده کنید.

برای اینکه آشپزخانه شما ظاهر نئوکلاسیک داشته باشد از نورهای هالوژن و لوسترهای کلاسیک در کنار وسایل مناسب مثل فرش ایرانی استفاده نمایید.

برای نشان دادن دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک بهتر است پارکت لمینت ها و فرش های سنتی و کلاسیک در کنار هم قرار بگیرند.

اکسسوری های مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک

۱- در فضای خانه از دکوری ها و اکسسوری های مختلف و کوچک استفاده کنید تا سبک مدرن را وارد سبک کلاسیک کنید. ۲- در اطراف مبلمان اتاق پذیرایی خود چند گلدان شیشه ای ساده و آباژور های مدرن به رنگ های روشن قرار دهید. ۳- برای ایجاد احساس آرامش و سادگی در اتاق نشیمن از کاغذ دیواری هایی مدرن با طرح های تکرار شونده استفاده نمایید. ۴- از آینه های دکوراتیو و مدرن برای دکوری های روی دیوار استفاده نمایید. ۵- برای اینکه خانه ای لوکس داشته باشید، از میز های شیشه ای مدرن با پایه های طلایی ساده استفاده نمایید.

مبلمان نئو کلاسیک در نشیمن و پذیرایی

مبلمانی که برای این سبک استفاده میشود، به اندازه مبلمان کلاسیک پر کار و با جزییات زیاد نیست. برعکس فریم چوبی ظریف و ساده ای دارد که در کنار پارچه های تک رنگ و بدون طرح و نقش تکمیل می شوند. اگر تمایل داشتید که از پارچه های طرح دار در دکوراسیون نئوکلاسیک‌تان بهره ببیرد، میتوانید آن ها را برای کوسن ها انتخاب نمایید.

پالت رنگی نئوکلاسیک

معمولا رنگ هایی که برای این سبک به کار می روند در دسته رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، نسکافه ای و سفید قرار میگیرند. البته سبک نئوکلاسیک دست شما را باز گذاشته و شما میتوانید در کنار همان پالت رنگی، رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را نیز به کار ببرید. البته بهتر است این کار به شکل خیلی محدود به طور مثال برای یک کاناپه تکی، اکسسوری و یا رنگ یک دیوار انجام دهید.

به طور کلی طیف رنگی در سبک نئوکلاسیک معمولاً ملایم هستند:

رنگ سفید، رنگ قهوه ای روشن، رنگ قهوه ای تیره، رنگ بژ، رنگ آبی کمرنگ، رنگ طلایی، رنگ نقره

رنگهای کرم، خاکستری، زرد، سبز، سیاه، قرمز عمدتا برای برجسته کردن سبک استفاده میشود. کاغذ دیواری ها همچنان محبوب ترین وسیله برای دکوراسیون داخلی دیوارها هستند. برای یک اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک، بهتر است از کاغذ دیواری ساده استفاده شود. اغلب برای دکوراسیون اتاق مبلمان با رنگ روشن که باید ساده و ظریف با جنس پارچه ابریشم و مخمل باشد بکار گرفته میشود.

امروزه، بسیاری ترجیح میدهند اتاق ها را به سبک ساده و مختصر طراحی کنند، که هندسه اتاق را نقض نمیکند، آن را دقیق، اما دنج میکند. به طراحان توصیه میشود برای طراحی هر قسمت از اتاق از تکنیک های ساده استفاده کنند. برای تزیین فضای اتاق خواب در دکوراسیون نئوکلاسیک میتوان از گلدان، مجسمه های مرمر و گچ، تابلوهای نقاشی استفاده کرد. استفاده از آینه های بزرگ نه تنها باعث زیبایی اتاق میشود بلکه از نظر بصری نیز باعث بزرگتر شدن محیط میشود. اتاق خواب باید فضای آزاد داشته باشد. بنابراین لازم است مبلمان و وسایل تزیینی کمتری در اتاق استفاده شود.

چیدمان اتاق خواب به سبک نئو کلاسیک

اتاق خواب محل استراحت افراد و انجام کار های شخصی شان میباشد. مهم است که در اتاق خواب احساس راحتی و آرامش داشته باشید. پارکت های طلایی که جز پارکت ها مدرن محسوب میشوند در کنار کاغذ دیواری پشت تخت که دارای طرح های داماسک و گلدار است، جلوه ی لوکس و زیبایی را برای اتاق خواب به وجود آورده که نمایان گر هر دو سبک کلاسیک و مدرن میباشد.

سعی کنید از تابلوهایی ساده با طرح هایی مانند گیاهان و حیوانات ساده برای دیوارهای اتاق خواب تان استفاده کنید. برای زیر تخت نیز میتوانید از فرش ها فانتزی با طراحی های خطوط شکسته که جزء طراحی های مدرن است استفاده کنید. کفپوش های چوبی نیز باز در محیط اتاق خواب خود نمایی میکنند رنگ گرم پارکت لمینت ها به اتاق خواب روح تازه ای میبخشد.

قاب بندی دیوار پذیرایی به سبک نئوکلاسیک

این سبک حدود 15 سال پیش بسیار روی بورس بود اما امروزه نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد. در این سبک از متریال پلی پورتان استفاده میشود. طرح های متنوعی دارد که هر یک از آن ها همانند جعبه مداد رنگی به نحوی زیبایی خود را دارد. تفاوت این سبک با کلاسیک در این است که جزئیات و شلوغی طرح های کلاسیک بیشتر است. در این سبک اغلب از خطوط شکسته و به تکرار استفاده میشود و دیگر همچون نمونه های کلاسیک خبری از طرح های همچون گل و تاج و … نیست. در این سبک میتوانید از رنگ های سرخابی، صورتی، آبی و … برای پوشش دیوار هایتان استفاده کنید و محیطی رویایی در خانه تان ایجاد نمایید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر همیشه با این سوال ذهن شما درگیر است که چگونه از سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنیم. بهتر است بدانید که در این دکوراسیون داخلی به هیچ عنوان قرار نیست که شما از لوازم و تزئینات بسیار خاص و گران قیمت استفاده کنید. چرا که اگر همان چیزی که هست را بتوانید به بهترین شکل ممکن با یک چیدمان درست و ترکیب عناصر به کار ببرید صد درصد سبک نئوکلاسیک برای شما می تواند به بهترین شکل ممکن خود نمایی کند.

چرا که در این سبک استفاده از وسایل قدیمی در کنار وسایل مدرن به صورت ترکیبی می‌تواند، فضای خاصی را به وجود آورد و استفاده از رنگ های خاص سفید، طلایی در کنار رنگ‌ های فیروزه‌ ای صد درصد زیبایی منحصر به فردی را برای محیط به وجود خواهد آورد. البته برای سبک نورپردازی نیز لوسترهای کاملا تزیینی میتواند برای اتاق نشیمن و یا بسیاری از محل های دیگر در دکوراسیون داخلی بسیار کاربردی به حساب آید. به همین دلیل سعی کنید این سبک  را به عنوان یک سبک کاملا لاکچری و زیبا در نظر بگیرید. کارشناسان درنیکا دکور همواره با بهره گیری از بروزترین و با کیفیت ترین مصالح ساختمانی ، همواره پاسخگوی نیاز شما خواهند بود . برای مشاهده ایده های متنوع قاب بندی در سبک نئوکلاسیک اینجا کلیک فرمایید.

برای دیدن جدیدترین نمونه کارهای اجرا شده با ابزار قاب بندی پلی یورتان و دیگر محصولات درنیکا دکور ما را در شبکه های اجتماعی دنبال فرمایید:

youtubetelegramInstagramFacebooklinkedinpinterest