تی وی وال یا دیوار پشت تلویزیون ، امروزه در خانه ها نقش پررنگی را ایفا می کند. شاید یکی از مهمترین دلایل رجوع به سمت نصب تلوزیون بر روی دیوار، روی کار آمدن تلوزیون های تخت ال ای دی و ال سی دی باشد. گرچه کمبود فضا در برخی خانه ها نیز مزید بر علت شده است تا دیوار تلویزیون مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.
دیوار پشت تلویزیون
یکی از دیوارهای مهم در هر فضایی و هر خانه ای است که بهتر است متناسب با فضا تا حدودی از سادگی خارج شود. امروزه ایده‌ها و طراحی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان برای دکوراسیون پشت تلویزیون اجرایی کرد.

متریال دیوار پشت تلویزیون چیست؟

متریال مختلفی برای ساخت تی وی وال ها پیشنهاد می شود. برای این منظور می توان باکس هایی را مورد استفاده قرار داد که به وسیله کناف یا ام دی اف ساخته شده اند. کناف از مصالح منعطف و دینامیک برای استفاده در دیوار تلویزیون می باشد. می توانید از الوارهای چوبی نیز استفاده کنید، الوارهایی که پلی استر شده باشند. چوب حس طبیعت و تازگی را در هنگام مشاهده تلویزیون به شما انتقال می دهد. یکی دیگر از متریال مورد استفاده در دیواره تلویزیون، انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان است که بتازگی متریال غالب بازار بجهت طراحی و اجرای تی وی وال نمود یافته است . سنگ ها ، انواع آجر تزیینی و دیوارپوش هایی با طرح سنگ نیز  مورد استفاده هستند .

دیوار پشت تلویزیون

نکات مهم طراحی تی وی وال :

معیارهای مختلفی در طراحی تی وی وال وجود دارد که توجه به آن نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت. این نکات علاوه بر دیوار، به محیط اطراف تلویزیون نیز بستگی دارد.برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید مقاله استاندار های طراحی تیوی وال را مشاهده بفرمایید. از جمله مهمترین این فاکتورها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مکان قرارگیری تلویزیون

تی وی وال را می توان در تی وی روم (اتاق مخصوص مشاهده تلویزیون) ساخت. البته در خانه های بزرگ یا کوچک می توان قسمتی از پذیرایی را به دیوار تلویزیون اختصاص داد. بدیهی است که هر چه اتاق نشیمن بزرگ تر باشد، دست شما برای تغییرات و استفاده از المان های مختلف بازتر است.

  • زاویه دید مناسب تلویزیون

استفاده از اصول ارگونومی و قرار دادن تلویزیون بر روی تی وی وال باید به شکلی باشد که کمترین میزان فشار را بر افراد در هنگام تماشای تلوزیون وارد کند. ارتفاع مناسب را به شکلی تنظیم کنید که وقتی در مقابل تی وی قرار می گیرید، چشمان شما هم تراز با آن و خط دید شما در راستای وسط صفحه باشد.

  • چیدمان نشیمن اطراف تی وی وال

در مورد این نکته باید یادآوری کنیم که به دلیل قرارگیری تی وی وال در قسمت خصوصی و اتاق نشیمن خانه، بهتر این است که از مبلمان راحتی استفاده شود. این مبلمان اگر به شکل L چیده شود باعث می شود تا مزاحمت کمی به وجود آید و افراد بتوانند با کمترین میزان چرخش سر، دید مناسبی به تلویزیون داشته باشند. نکته مهم دیگر عدم قرار دادن دیوار تلویزیون در کنار پنجره و یا روبروی آن است. به طور کلی زاویه Tv wall باید طوری انتخاب شود که منبع نوری در روبروی آن و یا در طرفین وجود نداشته باشد.

چیدمان نشیمن اطراف تی وی وال

 ایده های طراحی تی وی وال

در هر بخش از طراحی دکوراسیون داخلی منزل از جمله تی وی وال می توان از ایده های مختلفی استفاده کرد. این ایده ها در ترکیب با سبک های مختلف معماری، چینش و متریال مختلف می تواند نتیجه ای زیباتر و کامل تر داشته باشد. مقاله دیزاین دیوار تیوی ، شامل ایده های بیشتری برای افرادی که در عین سادگی به شیک بودن دکوراسیون منزلشان علاقمندند، کمک میکند.حالا با هم ایده های متفاوتی در طراحی دیواره ی تلویزیون را مرور می کنیم.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با سنگ

سنگ و دیوار پوش های طرح سنگ یکی از مصالحی ای که می‌توان به کمک آن دیوار پشت تلویزیون را از سادگی خارج کرد. این سنگ‌ها در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به متراژ دیواری که مد نظر دارید آن را انتخاب کنید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون

  • استفاده از رنگ

تلویزیون ها به طور کلی در برابر سایه های دیواری خنثی مانند سفید، مایل به سفید و خاکستری زیبا به نظر می رسند. اگر می‌خواهید کمی صفحه‌نمایش خود را استتار کنید، ممکن است رنگ تیره مانند مشکی را انتخاب کنید یا تلویزیون خود را با دیوار گالری با رنگ هایی پر جنب و جوش احاطه کنید تا با هم ترکیب شوند .همچنین بهتر است از از رنگ های جیغ و اکسسوری های براق پرهیز کنید .

رنگ دیوار پشت تلویزیون

  • گالری تی وی وال

استفاده از تابلو در اطراف تلویزیون از ایده هایی است که ممکن است هر کسی به آن علاقه نشان ندهد زیرا بیش از اندازه دکور تلویزیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما شما می‌توانید با کنترل تابلوها با توجه به سلیقه شخصی تان دکور پشت تی وی را خاص و متفاوت کنید.

استفاده از گل و گیاه در اطراف تی وی وال

اگر به سبک های طبیعت دوست علاقه مند هستید گزینه استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید. این مورد می تواند شادابی بسیاری در هنگام تماشای تلویزیون را شامل حال شما کرده و خستگی را از تن شما در بیاورد. برای انتقال بهتر حس طبیعت می توانید از سنگ و چوب نیز در طراحی تی وی وال استفاده کنید.

  • استفاده از قفسه بندی

گاهی ممکن است دلمان بخواهد اطراف تلویزیون به نسبت دیگر دیوارها شلوغ تر به نظر بیاید و از این طریق مهم بودن آن را نشان بدهیم. استفاده از انواع قفسه‌ها و شلف‌ها چه به صورت دیواری چه به صورت استند می‌تواند فضای تلویزیون را از سادگی خارج کنید.

قفسه بندی

استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان در دیوار پشت تلویزیون

قاب بندی دیوار یکی از روش های طراحی و زیباسازی دیوار تلویزیون است، استفاده از این تکنینک باعث می شود تا در صورت تمایل به استفاده از سایر اشیا دکوراتیو مانند  تابلو نقاشی، آینه کاری، نقاشی دیواری، پتینه کاری و یا حتی کاغذ دیواری ، نتیجه کار مجلل تر و چشمگیر تر شود.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان دیوار پشت تلویزیون

یکی از بهترین روش های اجرای قاب بندی ، استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان  است که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن ، مورد توجه و تایید اکثر طراحان و سازندگان ، قرار گرفته است . ابزار های پلی یورتان بجهت تنوع وسیع در اندازه ، طرح و پهنا ، قابلیت سازگاری با فضا ی شما که بسته به انتخاب کارفرما مدرن ، کلاسیک و .. میباشد را دارا هستند .

برای مثال برای تی وی والی مدرن ، بیشتر از قاب بندی با خطوط صاف و مستقیم استفاده می شود. استفاده از تاج ، موتیو های دکوراتیو و گل گوشه کاربردی ندارد. در واقع قاب ها به صورت ساده و بدون هیچ ابزار دکوراتیوی کنار هم طراحی ، اجرا می شوند. تی وی وال مدرن ، در عین سادگی زیبایی مینیمال و منحصر به فردی خواهد داشت .

تی وی والی مدرن

از سبک های دیگر،که این روزها علاقه مندان بیشتری نسبت به دیگر سبک ها پیدا کرده است،  تی وی وال نئو کلاسیک میباشد .ساده ترین تعریفی که  برای درک بهتر این نوع سبک میتوان  در نظر گرفت ایجاد تغییری محسوس در طراحی اما ساده و دلنشین و در نهایت طراحی انعطاف پذیر است . با توجه به اینکه در سبک کلاسیک از انواع گل ها و موتیو های پر زرق و برق استفاده میشود در سبک نئوکلاسیک با حذف این نوع گل ها و استفاده از گل های گوشه ساده تر میتوان ادعا کرد این سبک بجهت اقتصادی به صرفه تر از تی وی وال کلاسیک  و در عین حال سادگی مدرن را دارا خواهد بود . با توجه به مزایای ابزار پیش ساخته پلی یورتان با حداقل هزینه و زمان میتوان تغییری اساسی در تی وی وال ایجاد کرد .

تی وی وال کلاسیک از گذشته  تا حال برای انواع فضا مرسوم بوده است.دراین نوع طراحی با در نظر گرقتن شرایط محیط تی وی وال ، انتخاب پهنای مناسب ابزار ، المان های دکوراتیو و در نهایت انتخاب رنگ مناسب توصیه میشود. تی وی وال کلاسیک بجهت استفاده بیشتر از المان های دکوراتیو ، مصداق کامل یک اکسنت وال است که پیشتر در آنباره صحبت شد .

در نظر داشته باشید ابزار های پلی یورتان مناسب ترین و بصرفه ترین انتخاب در بین متریال های موجود برای ایجاد تی وی والی منحصر به فرد است . تیم درنیکا دکور در مسیر انتخاب طرح تا اجرا ابزار های پلی یورتان همراه شماست . برای دیدن جدیدترین نمونه کارهای اجرا شده اینجا را کلیلک فرمایید.