Search
Close this search box.

ابزار پلی یورتان و هنر گچبری

هنر گچبری یکی از هنرهای وابسته به معماری است که در هر منطقه و هر دوره زمانی، شکل و شیوه مخصوص به خود را داشته است. همان‌طور که از نام این هنر پیداست، مصالح اصلی بکار رفته در این هنر گچ می‌باشد. در ایران نیز گچ‌بری در دوره‌های مختلف تاریخی همراه با تفاوت‌هایی بوده است. همچنین این حرفه بصورت صنعتی درآمده است. و با توجه به شرایط روز در انواع گچبری پیش ساخته شامل گچبری پیش ساخته گچی پلی استایرن یا یونولیتی و ابزار گچبری پلی یورتان تولید می‌شود.

در ادامه گچبری پیش ساخته در ساختمان از جمله گچبری پیش ساخته مدرن معرفی شده است.

گچبری

گچبری پیش ساخته

گچبری هنری است که با اعمال برش بر سطح ملات سفت شده گچ با ابزار خاص و با ذوق هنری حاصل می شود. این هنر از دیر باز در این دیار (ایران)خودنمایی می‌کند. اما امروزه دیگر با آن شیوه قدیمی چه از نظر زمان و چه از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست. با شیوه های نوین یک اثر هنری را می توان با هزینه کمتر و با وقت کمتر در اختیار معماران و سازندگان قرار داد. در گچبری پیش ساخته بعد از ایجاد اثر هنری توسط هنرمند از روی آن به تعداد متعدد بصورت پیش ساخته تکثیر می شود.

گچبری پیش ساخته در کشورهای آمریکایی بصورت کلاسیک رشد نمود و با گذر زمان این هنر بصورت صنعتی به دیگر کشورها با توجه به فرهنگ آن کشور صادر گردید. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، محصولات جدیدی جهت جایگزینی گچ به بازار عرضه گردید که در این میان می توان به ابزار پیش ساخته از جنس پلی یورتان (گچبری بدون رابیتس و میلگرد) اشاره نمود.

ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان

پلی‌یورتانها  به دسته‌ای از مواد شیمیایی اطلاق می‌شود که از واکنش پلی ال‌ها و ایزوسیانات‌ها به‌عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می‌شوند. پلی‌یورتان‌ها به شکلهای مختلف از جمله موارد زیر  در دنیا کاربرد دارند.

  • فوم‌های نرم
  • فوم‌های سخت
  • الاستومرها
  • ترموپلاستیک الاستومرها
  • رزین، پوشش و…

یکی از کاربردهای پلی‌یورتان‌ها، استفاده به عنوان ابزار دکوراتیو پلی یورتان ( گچبری مدرن)  می‌باشد. این ابزار با هدف ایجاد طرح ها و جلوه های زیبای دکوراتیو در فضای داخلی و نمای خارجی ساختمان استفاده می‌شود.

ابزار دکوراتیو پلی یورتان کاربردهای بسیاری در معماری داخلی و خارجی ساختمان دارد. این ابزار جایگزین قطعات گچبری دکوراتیو داخلی ساختمان و یا سیمانکاری های تزیینی در نما می باشند. ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان در انواع طرحها با کاربردهای مختلف به شرح زیر تولید می‌شوند:

ابزار پلی اورتان امکان ایجاد طرح ها و جلوه های زیبای دکوراتیو و کاملا” طبیعی را در سبک های معماری مدرن و منطبق با هر نوع سلیقه فراهم می آورد .

فوم پلی اورتان سفت و سخت
ابزار پلی یورتان

ساخت و ساز و نوسازی با ابزار گچبری پلی اورتان

ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان قابل استفاده در تمامی ساختمان ها به شرح زیر  می‌باشد.

  • ساختمان های در حال نوسازی ، بازسازی
  • ساختمان های با مصالح سنتی و یا با مصالح سبک و نوین
  • ساختمانهای با سبک معماری مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک

این محصول با دانسیته بالا و استحکام کافی جایگزین بسیار مناسبی برای گچبری و سیمانکاری سنتی می باشد.  ابزار پلی یورتان قابلیت نصب در نماهای داخلی و البته خارجی را هم داراست. تنوع بسیار بالای این محصولات امکان ایجاد طرح های زیبا و متنوع را فراهم آورده و مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

در ادامه به بررسی مزایای استفاده از  گچبری پلی یورتان در پروژه های ساخت و نوسازی در صنعت ساختمان می پردازیم.

استفاده از ابزار دکوراتیو پلی یورتان در پروژه های ساخت و نوسازی

از ویژگی های پلی اورتان یا پلی یورتان فرم پذیری با جزییات بسیار بالا می باشد. لذا در طرح و نقش های دکوراتیو بسیار خوب عمل می کند. ابزار پلی یورتان به راحتی ترک نمی‌خورد. این ابزار کند سوز است و درجه انقباض و انبساط نزدیکی به گچ و گچبری ساختمان دارد. ابزار پلی یورتان در برابر گچبری های پیش ساخته گچی بسیار سبک می‌باشند. این مزایا همراه با سرعت اجرای بالا و اقتصادی بودن سبب شد که این پلیمر از استقبال بالایی در صنعت ساختمانی برخوردار شود.

در ادامه مهمترین مزایای ابزار گچبری پلی یورتان ارائه شده است:

  • گچ بری پیش ساخته پلی یورتان یکی از این محصولات جذاب عرصه ساخت و ساز است که در کنار کارایی بالا جزئیات ظریف هنرمندانه را نیز ارائه می کند.
  • ابزار پلی یورتان امکان ایجاد طرح ها و جلوه های زیبای دکوراتیو و کاملا” طبیعی را در سبک های معماری مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک و منطبق با هر نوع سلیقه فراهم می آورد .
  • پلی اورتان در برابر مایعات مختلف مقاوم است ، پلی یورتان ضد آب و رطوبت
  • روزنه های کاملا بسته این متریال باعث شده که هرگونه خاک و لکه ای در درون آن نفوذ نکند.
  • علاوه بر اینکه ابزار گچ بری پیش ساخته پلی یورتان به طرز چشمگیری ضد ضربه است، دارای خاصیت کششی و مقاومت عالی در برابر پارگی است.
  • گچبری پلی یورتان در برابر هر دو نوع پوسیدگی مقاوم و ضد کپک است.
  • گچبری پیش ساخته پلی یورتان یک جایگزین عالی در مناطقی است که در معرض موریانه ها، مورچه ها و حشرات دیگر قرار دارند
  • تطبیق پذیری پلی یورتان
  • مزایای زیباشناختی، گچ بری پیش ساخته پلی یورتان به طراحان و معماران فرصت های خلاقانه ای ارائه کرده است.
  • رنگ پذیری، گچ بری پیش ساخته پلی یورتان آماده برای نقاشی با انواع رنگها و رنگ، بتونه، خمیر و درزگیر به آسانی به سطح آن می چسبد.
  • پوسته پوسته نشدن، خاصیت ارتجاعی پلی یورتان باعث می شود که کمتر مستعد پوسته شدن باشد. کمتر پوسته شدن رنگ مساوی است با ماندگاری بالاتر و بنابراین نیاز به نقاشی مجدد را به تعویق می اندازد.
  • پایدار و دوستدار محیط زیست، چون پلی یورتان متریالی با طول عمر و ماندگاری بالاست بنابراین نیاز به منابع تجدید ناپذیر را کاهش داده و قدمی به سمت حفظ و پایداری محیط زیست است.
  • سهولت نصب، . ابزار گچ بری پیش ساخته پلی یورتان غالباً در اندازه های بلند تولید می شوند که این خود باعث کاهش زمان برش، اتصال و نصب می شود.
  • انعطاف پذیری، قالب ریزی های انعطاف پذیر خطوط و نقص سطح دیواره و سقف را می پوشانند. انعطاف پذیری بالا همچنین امکان نصب سریع در امتداد دیوارها و پنجره های مدور و زاویه دار را فراهم می کند.
  • یکپارچه بودن گچ بری پیش ساخته پلی یورتان
  • در نهایت پلی یورتان قابلیت تولید گچبری های کلاسیک متنوع، ظریف و سبک وزنی را فراهم می کند.

برای نصب ابزار پلی یورتان ابتدا باید موقعیت نصب ابزار روی دیوار ، سقف و غیره خط کشی گردد. به عنوان مثال در مورد قاب بندی روی دیوار، ابتدا چهارگوشه قاب مشخص میگردد. سپس خطوط قاب روی دیوار ترسیم می‌گردد. در مرحله بعد ابزار پلی یورتان با توجه به سایز و زوایای مورد نیاز برش داده می‌شود. برای این منظور از اره دستی نیز می‌توان استفاده نمود. پس از برش ابزار، پشت آن با چسب اکریلیک مخصوص چسب زده می‌شود. سپس ابزار آغشته به چسب در محل خط کشی شده با دقت قرار داده می‌شود. هدف از میخ زدن نگهداری ابزار تا زمان خشک شدن چسب می‌باشد. لذا نیازی به استفاده از میخ زیاد نمی‌باشد.

در نهایت درزه ها و پشت ابزار با چسب پر می‌گردد. ابزار دکوراتیو پلی یورتان دارای قابلیت رنگ پذیری بالا با انواع رنگهای ساختمانی و قابلیت پتینه کاری می‌باشند. لذا میتوان طرحهای زیبایی را با انجام رنگ و پتینه کاری ابزارها ایجاد نمود.

نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان

ابزار قاب بندی ساده پلی یورتان

طراحی دیوار و قاب بندی یکی از بهترین راه حل ها برای زیبا شدن فضاهای مسکونی ، اداری و تجاری می باشد. اجرای ابزار قاب بندی ساده پلی یورتان در کنار استفاده از تابلو نقاشی ، نقاشی دیواری ، پتینه ، ورقکاری و ترکیب آن ها باعث مجلل شدن هر چه بیشتر طرح و فضای پروژه می شود. شما می توانید برای طراحی و اجرای ابزار پیش ساخته قاب بندی دیوار فضای خود از طرحهای بسیار متنوع و زیبای ابزار دکوراتیو درنیکا دکور ، نمونه مورد پسند خود را انتخاب کرده و با کارشناسان ما جهت طراحی و اجرای آن تماس حاصل فرمایید.

ایده ها و تصاویر بیشتر برای طراحی دیوار

برای دیدن تصاویر بیشتر برای ایده گرفتن جهت طراحی دیوار پذیرایی ، اتاق خواب و راهرو با ابزار قاب بندی درنیکا دکور در سبکهای مختلف (کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن) به صفحه پینترست ما مراجعه فرمایید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی قاب‌بندی دیوار مطالب ارائه شده در بخش مقاله ها  به شرح زیر را مطالعه فرمایید:

ایده های منحصر به فرد تزئین دیوار با ابزار قاب بندی

اصول قاب‌ بندی دیوار در سبکهای کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن

دیوار پشت تلویزیون مدرن و شیک -قاب بندی دیوار تی وی با ابزار پلی یورتان

نقش گچبری مدرن در معماری امروزی

قیمت  ابزار پلی یورتان

برای اطلاع از حدود قیمت ابزار گچبری پلی اورتان و قاب بندی دیوار در سبکهای مختلف لینکهای زیر را مشاهده فرمایید:

قیمت گچبری پیش ساخته پلی یورتان

قیمت قاب بندی دیوار با ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان درنیکا دکور

برای دیدن پروژ‌ه‌های اجرا شده با ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات درنیکا دکور از  اینستاگرام ما بازدید فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
3 نطرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای داده شده
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات
amin
5 years ago

ادرس در شهر تبریز بفرمایید

هیثم
هیثم
2 years ago

با سلام خدمت دوستان سوالی در خصوصه اینکه ایا اموزشگاهی برای یادگیری این حرفه وجود دارد . لطفا اگر کسی اطلاعی دارد لطفا اطلاع رسانی کنید متشکرم

هیثم
هیثم
2 years ago

و اینکه بنده در اهواز هستم

3
0
نظرات شما را دوست دارم، لطفا نظر دهید.x
×

سلام،

برای ارتباط مستقیم با ما در واتس آپ، روی کارشناس معماری کلیک فرمایید.

× ارسال پیغام در واتس آپ