سهم گچبری در دکوراسیون مدرن – گچبری مدرن دیوار و سقف

در سالهای گذشته معماری ایرانی با تزیینات مختلف گچبری عجین بوده است. تقریبا در تمامی بناهای تاریخی که به جا مانده گچبریهای بسیار زیبا و چشمگیر در بناها اجرا شده است. در معماری مدرن امروزی گچبری به شکل ابزار گچبری مدرن روی دیوار و سقف جلوه می کند.

ابزار گچبری مدرن سقف در معماری مدرن:

اطراف سقف با ابزار ساده ای از دیوار جدا می شود که به نام گلویی است. با توجه به ارتفاع دیوار ارتفاع گچبری سقف می تواند ار ۵ تا ۳۰ سانت متغییر باشد.

گچبری گلویی سقف همواره جزء جدایی ناپذیر در طراحی فضای منزل بوده است. مدلهای نور مخفی سقف که بتوان با گلویی نور مخفی اجرا کرد و به راحتی با ابزار گچبری سقف نور مخفی پلی یورتان قابل اجرا خواهد بود. این ابزار‌ امکان استفاده از گلویی بدون رابیتس را فراهم خواهد کرد. چرا که رابیتس کاری جهت انجام گچبری در ساختمان کاری پر هزینه و زمان‌بر است. در عکس زیر نمونه‌ای از ابزار گلویی مدرن را ملاحظه می‌کنید.

ابزار گلویی سقف پلی یورتان

ابزار گلویی سقف پلی یورتان

ابزار گچبری مدرن روی دیوار:

در گذشته بر روی دیوارها طاقچه هایی با گچبری ساخته می شد و داخل دیوار طاقچه معمولا یک نقاشی از طبیعت به چشم می خورد. امروزه در معماری مدرن گچبری مدرن روی دیوار به صورت قاب بندیهای ساده انجام می شود که معمولا همرنگ دیوار است. همچنین گچبری دیوار اتاق پذیرایی همراه با آیینه کاری سنتی جای خود را به آینه دکوراتیو با انواع طرح‌های لوزی و مربعی و یا طرح‌های خاص و در انواع رنگ‌های سفید و برنزی داده است. استفاده از آینه تزئینی در دکوراسیون دیوار اتاق پذیرایی می‌تواند باعث بزرگ‌تر جلوه دادن نورانی‌تر شدن اتاق پذیرایی شود.

در معماری مدرن امروزه با تلفیق ابزارهای نوین معماری با سبک طراحی کلاسیک، همچنان قاب سازی دیوار، قاب دور کاغذ دیواری،‌ قاب دور آینه تزئینی یا آینه دکوراتیو علی الخصوص قاب بندی دیوار پذیرایی مورد استقبال معماران و طراحان قرار گرفته است. در عکس پایین استفاده از ابزار گچبری قاب دیواری در طراحی مدرن را می‌بینید. ابزار گچبری قاب بندی درنیکا‌ دکور راهی بسیار ساده و آسان و قیمت مناسب برای اجرای چنین ایده‌هایی است.

گچبری در فضای داخلی:

با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اجرا به راحتی می توان گچبری را در فضاهای داخلی خود استفاده کنید. با توجه به طراحی داخلی دکوراسیون اتاق پذیرایی ، بررسی المان‌های زیبایی شناسی ، مساحت اتاق پذیرایی ، درجه نورگیری اتاق پذیرایی ، سبک طراحی و نظر کارفرما برای دیوار اتاق پذیرایی می‌توان از انواع گچبری ، پتینه کاری ، کاغذ دیواری ، دیوارپوش پی وی سی و آینه تزئینی یا آینه دکوراتیو استفاده کرد. گچبری یکی از قدیمی‌ترین و پر هزینه‌ترین روش‌ها برای پوشش دیوار اتاق پذیرایی است.

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار مدرن

برای دیدن ایده های بیشتر جهت طراحی و اجرای گجبری سقف و دیوار مدرن اینجا را کلیک فرمایید. برای دیدن جدیدترین پروژ‌ه‌های اجرا شده با ابزار مدرن پلی یورتان ما را در اینستاگرام  یا دیگر شبکه های اجتماعی دنبال فرمایید:

youtubetelegramInstagramFacebooklinkedinpinterest