Search
Close this search box.

دسته بندی مطالب

طراحی داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک معماری کلاسیک

۹ ایده تزئین گچبری در طراحی داخلی با انواع سبک معماری

در بیشتر موارد ، تزئینات آماده در فروشگاه ها فروخته می شوند ، فقط باید جزئیات را در یک ترکیب واحد قرار دهید. پیش از این روند ایجاد چنین دکوراسیونی بسیار پیچیده تر بود و فقط در خانه های نجیب مورد استفاده قرار می گرفت ، امروزه همه می توانند چنین دکوراسیونی را ایجاد نمایند. علاوه بر این ، گچبری های باستانی و مدرن تفاوت چندانی با هم ندارند.  در این مطلب ضمن ارائه ایده های تزئین طراحی داخلی با استفاده از گچبری، کاربرد گچبری در انواع سبک معماری آمده است. شامل سبک معماری:

  • سبک امپراتوری
  •  Art Deco هنر تزیینی یا آرت دکو
  •  سبک باروک
  •  روکوکو
  •  یونانی
  •  کلاسیک گرایی
  •  رنسانس
  •  سبک مدرن

طراحی داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک معماری کلاسیک

در عکس: طراحی داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک کلاسیک

 

 متریال مورد استفاده برای گچبری در سبک معماری مختلف

امروز در فروش می توانید چندین گزینه را خریداری کنید:  مخلوط گچ؛ قطعات ساخته شده از پلی اورتان و پلی استایرن. هر دو ماده نیاز به رنگ آمیزی دارند و مزایا و معایب خود را دارند.  پلی اورتان با دوام و در ساختار به تزئینات گچی واقعی نزدیک است. در برابر تغییرات دما، رطوبت و آسیب مکانیکی مقاوم هستند. شما می توانید آن را با هر رنگ، از جمله آنهایی که از دوران باستان تقلید می کنید، رنگ کنید. محصولات پلی اورتان انعطاف پذیر هستند. این به شما امکان می دهد حتی با سطوح ناهموار با آنها کار کنید.

 

پلی استایرن بسیار سبک، انعطاف پذیر و ارزان است.  طراحی آپارتمان امروزه شامل ستون های سقفی ساخته شده از این ماده است.  تنها اشکال در کیفیت مواد است.  اگر در خانه فرزندان یا حیوانات خانگی دارید ، بهتر است پلی استایرن را با مواد با دوام تر جایگزین کنید یا از آن در ارتفاع مشخص استفاده کنید. 

گچبری با قطعات گچی دشوارترین در نظر گرفته می شود، فقط استادان با تجربه و مهارت های خاصی می توانند با آن کار کنند. وزن محصولات گچی بیشتر از دیگر مواد است و نصب آن مشکل تر خواهد بود ، یک چسب کافی نیست. با وجود این ، گچ به دلیل شکل ظاهری مورد تقاضا است ، که تا حد ممکن نزدیک به قالبهای اصلی گچ و توانایی ساختن آن از تقریباً به هر شکل و الگویی است.



طرح داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک کلاسیک

در عکس: طرح داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک کلاسیک

ایده های تزئین طراحی داخلی با استفاده از گچبری

 روش های بسیاری برای استفاده از گچبری برای تزئین طراحی داخلی وجود دارد . نوسازی آپارتمان با در نظر گرفتن تمام کوچکترین جزئیات با ایده و تهیه طرح شروع می شود. این امر در مورد تزئینات گچبری نیز صدق میکند. شما باید مواد و مکانی را که در آن استفاده خواهد شد را انتخاب کنید. سپس الگو و رنگ را انتخاب کنید. شایان ذکر است که ایده های اصلی برای تزئین گچبری را در نظر بگیرید:

قرنیز

قرنیز برای پوشاندن برجستگی ها و شکاف ها که از کف به دیواره منتقل می شوند استفاده می شوند. البته ، به سختی می توانید خانه هایی را پیدا کنید که در آن قرنیز از گچ ساخته شده باشد ، اما برای حفظ فضای داخلی مشترک استقاده از قرنیز پلی یورتان مناسب و کاملاً امکان پذیر است. شما همچنین می توانید سیم کشی پشت آن را پنهان کرده و آن را به رنگ دلخواه رنگ کنید ، نکته اصلی انتخاب مواد با دوام تر و باکیفیت تر است ، زیرا به راحتی می توانید با مبلمان یا پا لمس کنید.



 

 طراحی داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک مدرن

در عکس: طراحی داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک مدرن

ابزار گلویی

ابزار گلویی می تواند در هر خانه مشاهده شود. آنها در ضخامت ها و الگوهای مختلف ساخته می شوند ، اغلب شما می توانید گوشه هایی را برای آنها انتخاب کنید یا فقط گوشه هایی را برش دهید تا به زیبایی قطعات به یکدیگر متصل شود. قرنیز در کنج بین دیوار و سقف نصب شده است. در این مکان نیازی به استفاده از مواد بادوام و گران قیمت نیست ، زیرا گلویی در ارتفاع  بالایی قرار دارد و تعداد معدودی موفق به دسترسی به آن بدون اشیاء خارجی می شوند.


طراحی داخلی اتاق خواب یک آپارتمان به سبک معماری نئوکلاسیکدر عکس: طراحی داخلی اتاق خواب یک آپارتمان به سبک نئوکلاسیک


گچبری این نوار با الگوی سه بعدی است و برای طراحی انتقال بین تصاویر پس زمینه های مختلف با سایر مواد تزئینی استفاده می شود. یک ابزار گچبری می تواند قوس ، نقاشی ، لامپ و سایر عناصر تزئینی را که باید از پیش زمینه عمومی متمایز شوند و توجه آنها را به خود جلب می کند ، تفکیک نماید.

فضای داخلی اتاق نشیمن در آپارتمان به سبک معماری آرت دکو

در عکس: فضای داخلی اتاق نشیمن در آپارتمان به سبک آرت دکو  Art Deco

 

کتیبه را می توان با قاب بندی تزئین کرد یا به سادگی در شکل اصلی خود باقی گذاشت. کتیبه عمدتا در بالای تختخواب یا مبل نصب می شود ، به طوری که در سطح دید قرار گیرد. کتیبه همزمان ، با یک یا چند رنگ نقاشی شده است ، همه چیز به ترکیب بستگی دارد. ساختن سبک خودتان دشوار نیست ، نکته اصلی انتخاب استایل مناسب با در نظر گرفتن اندازه فضا و سبک اتاق است.  

 

طراحی فضای داخلی آشپزخانه در آپارتمان به سبک مدرن

در عکس: طراحی فضای داخلی آشپزخانه در آپارتمان به سبک مدرن

گلهای سقفی

گلهای سقفی نوعی گچبری است که محل نصب لوستر یا چراغهای روشنایی را تزئین می کند. این گلها در اندازه ها و طرحهای مختلف موجود است.

طرح داخلی یک حمام در یک آپارتمان به سبک کلاسیک

در عکس: طرح داخلی یک حمام در یک آپارتمان به سبک کلاسیک



 

براکت یا کنسول – از عناصر بیرون زده پشتیبانی می کند.

طراحی داخلی اتاق خواب در آپارتمان بعد از بازسازی به سبک کلاسیک

در عکس: طراحی داخلی اتاق خواب در آپارتمان بعد از بازسازی به سبک کلاسیک

ستون پیش ساخته

ستون برای خودش صحبت می کند. عقیده ای وجود دارد که استفاده از آنها منحصراً در اتاق های جادار و سقف بلند جایز است ، اما اینگونه نیست. برای اتاق های کوچکتر و سقف های کم ارتفاع بهتر است از ستون های باریک همراه با سرستون که به افزایش بصری ستون ها کمک می کند استفاده نمایید. می توان از آنها به عنوان قاب بندی استفاده کرد یا یک اتاق را به چندین منطقه تقسیم کرد.

 

طراحی فضای داخلی اتاق ناهار خوری در آپارتمان بعد از بازسازی به سبک معماری کلاسیک

در عکس: طراحی فضای داخلی اتاق ناهار خوری در آپارتمان بعد از بازسازی به سبک کلاسیک

طاقچه – روی دیوار نصب شده است و برای گذاشتن مجسمه ها و دیگر وسایل تزئینی استفاده می شود.

دکوراسیون مبلمان یک پدیده نسبتاً غیر معمول است ، اما به نظر مهم می رسد و طراحی داخلی را تکمیل می کند. چنین مبلمان مطمئناً مورد توجه عمومی قرار خواهد گرفت.

 

در چه سبک معماری از گچبری استفاده شده است

گچبری در تمام شکوه خود می تواند به دور از هر سبکی باشد ، بجز استفاده از قرنیز ، گلویی و قاب بندی ، آنها کاملا در همه جا مرتبط هستند.

سبک معماری امپراتوری:

یکی از این سبکهاست که با تجملات مشخص می شود. حاوی الگویی شبیه شاخه های درخت ، فلش ، نیزه ، نقش و نگار زنان ، تاج های برگ دوزی باشد.

طرح داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک امپراتوری

در عکس: طرح داخلی یک اتاق نشیمن در یک آپارتمان به سبک امپراتوری

Art Deco هنر تزیینی یا آرت دکو:

به سبک های غنی و مجلل اشاره دارد. گچبری باید حیوانات ، پرندگان ، اشکال هندسی ساده را منعکس کند ، اما در عین حال فضا به هم ریخته و سنگین نباشد.

طراحی داخلی اتاق خواب در آپارتمان به سبک آرت دکو 

در عکس: طراحی داخلی اتاق خواب در آپارتمان به سبک آرت دکو  Art Deco

 

 سبک معماری باروک:

 یک سبک باشکوه ، پرشکوه و جادار.این امکان را دارد که فضای بصری را گسترش دهد، بنابراین آینه ها ، ستون های پیچ خورده ، مجسمه ها در آن غالب هستند. تزئینات پیچیده ، میوه و گل ، گل سرخ مناسب خواهد بود.

 

سبک معماری روکوکو:

سبک شاداب و بازیگوش است و دارای عناصر اساطیر و شهوانی است. این یک فضای عاشقانه و جنسی ایجاد می کند. از آن در اتاق خواب بهتر استفاده کنید. گچبری می تواند به شکل انحنا و موج استفاده شود ، زهره با پوره ها ، کوپیدها و ساتیرها ممکن است در مرکز توجه قرار بگیرند.

یونانی:

عقلانی ، ساده و هماهنگ است. بر آن مستطیل با گوشه هایی به وضوح حاکم است ، بنابراین ستون های موجود در گوشه اتاق ، با گل ها ، میوه ها و مجسمه ها تزئین شده ، عالی به نظر می رسند.

سبک معماری کلاسیک :

محدود ، سر راست و سرحال. گچبری باید شفاف و واضح باشد اما در عین حال همراه با قاب ، گل ، زیور آلات ، مشعل ها ، گل ها و پرندگان مناسب هستند.


طراحی فضای داخلی آشپزخانه در آپارتمان به سبک کلاسیک

در عکس: طراحی فضای داخلی آشپزخانه در آپارتمان به سبک کلاسیک



رنسانس:

یک سبک لوکس است. اول از همه ، اتاق باید جادار باشد تا بتواند ستون ها ، قرنیزها ، نقاشی های دیواری را در خود جای دهد. در همان زمان ، حیوانات و گیاهان ، بدن انسانها باید روی آنها نمایش داده شود.

سبک معماری مدرن:

امروز به لحاظ محبوبیت سبک مدرن جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است. با سادگی مشخص می شود. گچبری باید با عناصر طبیعت مشابهت داشته باشد.



طراحی فضای داخلی اتاق نشیمن در آپارتمان مدرن

در عکس: طراحی فضای داخلی اتاق نشیمن در آپارتمان مدرن



در سبک های مدرن نیز مکانی برای گچبری وجود دارد. یک آپارتمان با عناصر چنین تزئینی اصالت و لطف را به دست می آورد. اتاق هایی با سقف کوتاه و یا فضای کوچک به شرط انتخاب صحیح عناصر دکوراتیو متحول می شوند. گلهای سقفی می توانند تاریکی پس زمینه را برطرف کنند ، که در حالت تاریکی برای دیگران قابل توجه نخواهد بود .

 

دیوارها ، قوسها ، آینه ها و سایر سطوح را می توان فراتر از شناخت تغییر داد.

 اشتباه است که در نظر بگیرید که گچبری باید به رنگ های سفید یا استخوانی رنگ شود. اگر فضا به آن نیاز داشته باشد ، می تواند از هر رنگ ، حتی درخشان ترین باشد.

 اما هنوز هم ، قبل از شروع کار ارزشمند است که فضا را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید ، زیرا گچبری باید مناسب و در حد متوسط ​​باشد. در غیر این صورت باعث ایجاد احساس بیقراری می شود.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد سبکهای معماری:

 سبک امپراتوری (به فرانسوی: Style Empire)

سبک امپراتوری (به فرانسوی: Style Empire) دومین موج نئوکلاسیسم سبکی است در طراحی وسایل و معماری و هنرهای بصری در اوایل قرن ۱۹ ام میلادی در فرانسه و متعاقباً در بقیه اروپا و ایالات متحده.

 

 هنر تزیینی یا آرت دکو (به فرانسوی: Art déco)

هنر تزیینی یا آرت دکو (به فرانسوی: Art déco) یک سبک و جنبش هنری در معماری، هنرهای تجسمی و طراحی است که برای نخستین بار در فرانسه پیش از جنگ جهانی اول ظاهر شد. واژه آرت دکو کوتاه شدهٔ عبارت «آرت دکوراتیف» برگرفته از «نمایشگاه بین‌المللی هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن» است که در سال ۱۹۲۵ در پاریس برگزار شد.

 شناسهٔ این سبک بکارگیری اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ‌های روشن است و آمیخته‌ای است از نوگرایی و طراحی‌های زینتی و گران‌بها. این جنبش که سال‌های اوج آن دههٔ ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بود، بر معماری، تزیینات داخلی، مُد، جواهرات و طراحی صنعتی تأثیر گذاشت.

 

باروک (به فرانسوی: Baroque)

باروک (به فرانسوی: Baroque) روشی است در هنرهای معماری، نقاشی، موسیقی و مجسمه‌سازی که از اواخر سده ۱۶ (میلادی) در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر سده ۱۸ (میلادی) در اروپا رواج داشت و سپس در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد توجه قرار گرفت. آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل‌ها و درآمیختگی آن‌ها از ویژگی‌های این سبک است.

 

روکوکو (به فرانسوی: Rococo)

روکوکو (به فرانسوی: Rococo) اصطلاحی است در تاریخ هنر برای توصیف هنر تزئینی در زمینه‌های مختلف معماری، بناآرایی، نقاشی، پیکرسازی، طراحی اثاثه و اشیاء زینتی.

 اصطلاح روکوکو در ابتدا توسط پیر-موریس کی (Pierre-Maurice Quays) در سال ۱۷۹۷ از ترکیب واژه فرانسوی روکای (rocaille) و واژه ایتالیایی باروکو (baroco) به وجود آمده‌است.

منبع:

https://remont-f.ru/blog/9-idey-dekorirovaniya-lepninoy-v-dizayne-interera/#title-1

 

بـرای مـشاوره رایگان با مـا تـماس بـگیریـد
راه های ارتباطی
محبوب ترین مقالات
مشاوره رایگان

با متخصصین با تجربه

طراحی

مطابق با سلیقه ی شما

تامین

باکیفیت ترین محصولات

ارسال سریع

به سراسر کشور

×

سلام،

برای ارتباط مستقیم با ما در واتس آپ، روی کارشناس معماری کلیک فرمایید.

× ارسال پیغام در واتس آپ