Search
Close this search box.

گچبری مدرن سقف در طراحی داخلی

برای اینکه فضای داخلی کامل و هماهنگ باشد ، غالباً باید به ریزه کاری های مختلف توجه کنید. امروز ما در مورد گچبری مدرن سقف و همچنین نقش آنها در طراحی داخلی صحبت خواهیم کرد.

اگر می خواهید فضای داخلی را بدون هزینه قابل توجه مالی تکمیل کنید ، می توانید از قاب ها استفاده کنید. یک تابلوی کاذب که می تواند برای تزئین دیوارها یا سقف ها مورد استفاده قرار گیرد. عرض شاخه های ابزار متفاوت است و در سقف این مقدار معمولاً از ۲ تا ۲۰ سانتی متر است. ابزار گلویی برای طراحی اتصالات بین دیوار و سقف مناسب هستند ، و به اتاق جلوه ای کامل می دهند. علاوه بر این ترکیب آنها با هم به طراحی فضاهای داخلی کمک خواهد کرد.

ابزار گچبری مدرن سقف از نظر ساختار و بافت متفاوت می باشند. امروزه مدل هایی با طرحها و اندازه های مختلف تولید می شوند. آنها صاف ، برجسته با جلوه ای مشابه گچ یا الگوی هندسی قدیمی هستند.

֍ چنین پانل هایی از مواد مختلف ساخته شده اند :

  • پلی اورتان (پلاستیک فوم شده)
  • پی وی سی – پلی وینیل کلراید (PVC)
  • چوب
  • از پلی فوم
  • از گچ
  • از سنگ مرمر

 

ابزار گچبری مدرن سقف پلی یورتان

این گزینه رایج ترین است ، زیرا پلی اورتان مزایای زیادی نسبت به مواد دیگر دارد :

  • مقرون به صرفه است.
  • مقاوم در برابر رطوبت (مناسب برای استفاده در حمام) ؛
  • در برابر افت دما محافظت می کند.
  • مقاوم و ماندگار ؛ نگهداری آسان
  • انعطاف پذیر و غیر قابل اشتعال
  • سالها ظاهر و رنگ اصلی را حفظ می کند.

ابزار گچبری پلی یورتان شبیه ابزارهای گچی است. به همین دلیل ،درصد استفاده عموم طراحان از چنین محصولاتی بسیار بالاتر است. پلی اورتان یک ماده با دوام و ضد آب است که تحت تأثیر تغییرات دما مقاومت بسیار خوبی از خود نشان میدهد و تمامی ویژگی های منحصر به فردش یکی پس از دیگری نمایانگر میشود. صفحات پلی یورتان به دلیل انعطاف پدیری، برای پوشش سطوح حتی ناهموار مناسب هستند . چنین ابزاری به راحتی نصب می شوند و در طرح های مختلف ارایه میشوند.

ابزار پیش ساخته پی وی سی PVC 

ابزار گلویی پی وی سی مقرون به صرفه بوده و نصب آن آسان است. ابزار پیش ساخته پی وی سی با پیچ یا سایر اتصال دهنده ها ثابت می شوند (این همان چیزی است که آنها را از ابزار پیش ساخته پلی اورتان متمایز می کند).

از مزایای پلی وینیل کلراید به عنوان ماده نهایی ، دوام و مقاومت در برابر تأثیرات خارجی است. تمیز کردن این ابزار ها آسان است ، می توان آنها را با هر ماده شوینده تمیز کرد.

برای مقایسه پلی یورتان و پی وی سی اینجا را کیلیک فرمایید.

Foam plastic

ارزانترین گزینه برای گلویی سقف ، ابزار پیش ساخته یونولیتی یا فوم پلاستیک است .

مزیت این متریالهای پوشش دهنده وزن کم آنها است که به همین دلیل براحتی با چسب مخصوص نصب می شود.

سهولت در اجرای فوم پلاستیک واضح است – در صورت لزوم می توانید با استفاده از یک چاقوی معمولی به شکل یا طول دلخواه آنرا تغییر دهید.

چوب Wood

اگر دیوارهای اتاق صاف است ، قطعات چوبی را که دوستانه ترین گزینه بابت محیط زیست هستند ، انتخاب کنید. چوب یک ماده زیبا ، ایمن و سازگار با محیط زیست است. اما عیب آن این است که می توان پانل را فقط روی یک سطح کاملاً صاف قرار داد. همچنین ، این ماده اولیه با مقاومت رطوبت ضعیف (تحت تأثیر رطوبت بالا ، چوب ترک میخوره) شناخته میشود.

یکی از ویژگی های پانل های چوبی در نصب ، استفاده از پیچ به جای چسب است. این روند نصب را تا حدودی پیچیده می کند ، اما برای مجریان واقعی هیچ کاری غیرممکن نیست. فضای داخلی چوبی همیشه با ظاهری دنج و “گرم” صاحب خود را به وجد می آورد.

گچ و سنگ مرمر Plaster, marble

ابزار گلویی سقفی غیرمعمول از سنگ مرمر و گچ ساخته شده اند. به طور معمول ، چنین ساخت و سازهایی گران هستند. آنها فضای داخلی لوکس را به سبک های کلاسیک یا باروک تزئین می کنند. این عناصر همچنین برای مرمت ساختمانهای قدیمی یا ایجاد پروژه های منحصر به فرد طراحی استفاده می شوند.

گچبری پیش ساخته گچی از نظر محیطی با دوام و ایمن است.

شما می توانید با کمک این دکوراسیون یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید ، با این حال گچ دارای اشکالات است:

قیمت بالا

وزن بزرگ

تردی

سنگ مرمر دارای ارزش هنری بالایی هستند. به عنوان یک قاعده ، هنگام اتمام سقف ، به دلیل پیچیدگی کار و وزن زیاد ، این ماده به ندرت استفاده می شود. اما برای تزئینات نما سنگ مرمر عالی است. این یک ارزش زیبایی شناختی به ساختمان می بخشد .

از ابزار گلویی سقفی می توان در ترکیب با متریالهای مختلف استفاده کرد. ابزار پیش ساحته پلی اورتان به معنای واقعی کلمه در همه جا استفاده می شود. به خصوص در طراحی آپارتمان ها و محل مسکونی محبوب است. ابزار گچبری گچی در موزه ها دیده می شوند. در سبک مدرن انتخاب آن یک گزینه نسبتا گران قیمت و دشوار برای نصب است.

نصب ابزار گچبری مدرن سقف

هنگام انتخاب چسب برای نصب ابزاز گلویی سقف، ماده ای را که از آن ساخته می شود در نظر بگیرید. برای ابزار پلی یورتان چسب پلی یورتان و اکریلیک ماستیک مناسب است. قبل از چسبیدن، سطح کاملا تمیز می شود. نصب ابزار گلویی باید از گوشه ها شروع شود. در صورت لزوم، علاوه بر چسب با میخ بادی نیز ابزار گلویی را محکم کنید.

چگونه گچبری مدرن سقف را انتخاب کنیم؟

  • هنگام انتخاب ابزار گلویی ، سبک داخلی را در نظر بگیرید.
  • چیدمان اتاق با مبلمان و لوازم جانبی در انتخاب شما تأثیر می گذارد.
  • برای اینکه بار فضای داخلی بیش از حد زیاد نباشد ، طرح نازک و ساده را ترجیح دهید.
  • ابزار گلویی حجیم با تعداد زیادی از قطعات و المانهای تزئینی  مناسب برای آپارتمان های بزرگ و اتاق های با سقف بلند میباشد.
  • برای فضای کوچکتر ، باید از ابزار کوچکتر استفاده شود.
  • اگر سقف اتاق کوتاه باشد ، ستون های عمودی و دیگر ابزار گچبری به اصلاح بصری این کمبود کمک می کنند.
  • در اتاق های روشن می توانید از ابزار گچبری رنگ شده با زنگهای تیره استفاده کنید و روی کنتراست بازی کنید.
  • برای اتاق های بزرگ با سقف کوتاه ، ابزار پیش ساخته با ارتفاع بیشتر از عرض مناسب خواهد بود که باعث افزایش ارتفاع این سقف ها از نظر بصری می شود.

استفاده از گچبری مدرن سقف در  طراحی داخلی

گچبری پیش ساخته مدرن با طراحی غیرمعمول حتی غیر معمول ترین خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کنند. گچبریهای سقف باید به طور هماهنگ در سبک کلی اتاق قرار بگیرند. برای طرحهای کلاسیک داخلی گچبری با خطوط ساده مناسب است، و برای فضای داخلی در سبک اتنو، شما با خیال راحت می توانید از المانهای دکوراتیو غیر معمول استفاده کنید.

گچبری مدرن سقف علاوه بر اینکه منحصر به فرد بودن و کامل بودن را در اتاق ایجاد می کند ، سطوح ناصاف را نیز می پوشانند. در صورت انتخاب صحیح اندازه و رنگ گچبریها ، می توانید دید بصری یک اتاق کوچک را گسترش دهید.

اگر می خواهید فضای داخلی را به سبک کلاسیک (آپارتمان یا فضای عمومی) تغییر شکل دهید ، می توانید یک قاب در وسط سقف درست کنید و یک تزئین گل در گوشه ها ترتیب دهید.

در بیشتر مواقع ، خریداران ابزار سفید و بژ را انتخاب می کنند که به فضای اتاق افزوده و از نظر بصری آن را افزایش می دهند و کسانی که می خواهند رنگ را تجربه کنند و یک فضای داخلی لوکس  “کاخ سلطنتی”  را بسازند ، می توانند المانهای دکوراتیو با  روکش طلا و جزئیات تزئینی خریداری کنند.

صاحبان سبک مدرن در داخل کشور طراحی مینیمالیستی را انتخاب می کنند . آنها نه تنها به پوشاندن اتصالات بین سقف و دیوارها کمک می کنند ، بلکه به تقسیم اتاق به مناطق نیز کمک می کنند. برای این کار کافی است که اشکال هندسی را روی سقف بچینید. می توانید از روش اصلی طراحی استفاده کنید ، و چند شکل هندسی از ابزار قاب بندی پلی اورتان را از “مرکز” لوستر قرار دهید ، که به تدریج افزایش می یابد.

برای هر طراحی داخلی می توان با ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان مطابق با یک سبک خاص تزئین کرد.

بنابراین ، تکنیک های پیشرفته برای تکمیل عناصر با بافت کروم یا فلز امکان پذیر است ، هنر پاپ شامل استفاده از رنگ های روشن و تکنیک های متضاد است ، و سازه گرایی و مینیمالیسم طراحی محتاطانه با حداقل جزئیات را شامل میشود.

یک سقف سفید ساده و بدون دکوراسیون منظره ای بسیار کسل کننده است ، بنابراین باید خیال خود را راحت کنید و با همکاری طراحان و صنعتگران ما خانه رویایی خود را بسازید . انتخاب طرحهای متنوعی از المانهای تزئینی پلی یورتان برای پوشش سقف شما را شگفت زده خواهد نمود. تنوع ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان درنیکا دکور می تواند نیازهای مردم با هر سلیقه و امکانات مالی را برآورده نماید.

گچبری سقف
گچبری سقف

برای دیدن جدیدترین نمونه کارهای اجرا شده با ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات درنیکا دکور ما را در شبکه های اجتماعی دنبال فرمایید:

youtubetelegramInstagramFacebooklinkedinpinterest

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نطرات
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظرات شما را دوست دارم، لطفا نظر دهید.x
×

سلام،

برای ارتباط مستقیم با ما در واتس آپ، روی کارشناس معماری کلیک فرمایید.

× ارسال پیغام در واتس آپ