Search
Close this search box.

دسته بندی مطالب

نصب ایزار پیش ساخته گچبری دیوار

آشنایی با ابزار کمر بند میانی در گچبری دیوار و نحوه نصب

آشنایی با ابزار کمر بند میانی یا بردر پلی یورتان در گچبری دیوار و نحوه نصب

ابزار کمر بند میانی یا بردر پلی یورتان که بصورت افقی در امتداد دیوارها نصب شده است ابتدا به عنوان ضربه گیر برای جلوگیری از برخورد پشت صندلی ها به دیواره های گچی در اتاقهای ناهار خوری استفاده می شد. جایی که صندلی ها به طور مداوم در اطراف میز به جلو و عقب حرکت می کردند. با تبدیل شدن دیوارهای گچ به دیوارپوش و از بین رفتن محبوبیت اتاقهای غذاخوری رسمی ، ابزار کمربند میانی نیز کاربرد خود را از دست دادند. اما در سال های اخیر ، بردرها به همراه سایر ابزار تزئینی مانند وینسکات (wainscoting) ، قرنیز و ابزار دکوراتیو گلویی ، به عنوان یک عنصر طراحی دوباره به خانه ها برگشته است.

ابزار کمر بند میانی یا بردر پلی یورتان
ابزار کمر بند میانی یا بردر پلی یورتان

وینسکات (wainscoting) جهت تزئین و قاب سازی نیمه پایین دیواره ها در قرن هیجدهم ساخته شد و ترکیب خوبی از عملکرد و سبک را در اختیار شما قرار می دهد. در عین حال به عنوان راهی برای محافظت از نیمه پایینی دیوارهای گچی در معرض آسیب از مواردی مانند صندلی و چکمه است. وینسکات امروزه بعنوان بخش مهمی از طراحی داخلی بخصوص برای دیوارهای مرتفع و طویل می باشد.

نصب ابزار کمر بند میانی آسان است و دارای طرحهای متنوع برای انتخاب می‌باشد. اگر در حال اضافه کردن بردر  به هر اتاق هستید ، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

تعیین ارتفاع بردر

بردر را در چه ارتفاعی باید نصب کنید؟ در گذشته ، هنگامی که در واقع یک بردر به عنوان ضربه گیر پشت صندلی مورد استفاده قرار می گرفت ، جواب “به اندازه پشت صندلی ها” بود. اما اکنون بردرها بیشتر به عنوان یک المان طراحی مورد استفاده قرار می گیرند تا ضربه گیر. ارتفاع بردر را از دو منظر میتوانید نگاه کنید:

  • ارتفاع بالاتر از کف : در اتاق هایی با ارتفاع سقف ۲٫۵ متر، می‌توانید بردرها را بین ۷۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر بالاتر از کف قرار دهید. در اکثر موارد ، بردر بین ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر از کف می‌باشد.
  • قرار دادن نسبی :   اما همه سقف ها ۲٫۵ متر ارتفاع ندارند. بعضی از سقف ها ۳۰۰ یا ۳۶۰ سانتیمتر است. در این حالت ، به راحتی می توان بردر  را در ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتری نصب نمود. به عنوان یک قانون سر انگشتی میتوان بردر را در قسمت یک سوم پایین ارتفاع دیوار نصب نمود. اگر تصور کنید که ارتفاع دیوار به صورت عمودی به سه بخش تقسیم شود ، بهترین حالت نصب بردر در خط بین بخش یک سوم میانی و یک سوم پایین دیوار قرار می گیرد. به عنوان مثال ، در یک اتاق ۳۰۰ سانتیمتر ارتفاع  ، می توان بردر را ۱۰۰ سانتیمتر بالاتر از کف قرار داد.

البته در اتاق هایی که بردر جهت محافظت از دیوارهای اتاق نصب می‌شود (عملکرد کلاسیک)، باید در ارتفاعی نصب شود که به درستی از دیوار در مقابل ضربات پشتی صندلی محافظت نماید. در این حالت ارتفاع پشت صندلی را اندازه بگیرید و بردر  را در این ارتفاع قرار دهید. تقریباً در همه موارد ، نصب بردر در ارتفاع کلاسیک قرار می گیرد.

هماهنگ شدن بردرها با طرح وینسکات Wainscoting

یکی از محبوب ترین طرح های کمربند میانی استفاده از آن به عنوان خط انتهایی بالای wainscot است. به طور سنتی وینسکات از پانل های چوبی پیش ساخته، ساخته شده بود. اما در شکل مدرن ظاهر آن به گونه ای است که  از بردر تا قرنیز به شکل پیوسته و پنل دیده می‌شود.

برای ایجاد شکل ظاهری مجزا ، می توان قسمت پایین دیوار را با رنگی دیگر رنگ آمیزی کرد ، یا داخل قابهای پایین را می توان با رنگ متفاوتی برای تضاد با ابزارهای قاب بندی نصب شده رنگ آمیزی کرد.

ابزار قاب سازی و بردر پلی یورتان

قاب بندی روی دیوار جزو ۷۰ ایده برتر در دکوراسیون داخلی محسوب می گردد و بیش از صد سال است که طرحهایی مانند وینسکات (Wainscoting) در بهترین و مجلل ترین ساختمانها و خانه ها اجرا شده است.

قاب سازی متناسب با طول و ارتفاع دیوار در دکور خانه بسیار تعیین کننده است. در صورتی که ارتفاع سقف کوتاه باشد بهتر است از مدل قاب ساده با کادربندی های عمودی و با عرض کم بر روی دیوار اجرا شود تا جلوه وسیعتری به سقف دهد. در غیر اینصورت اگر ارتفاع سقف بلندتر بود بهتر است از طرح یک قاب در بالا با ارتفاع بیشتر و قرینه آن یک قاب در پایین با ارتفاع کمتر و سپس از یک ابزار بُردر طرح دار یا ساده بصورت افقی در امتداد طولی بعنوان کمربند میانی دیوار استفاده کرد که علاوه بر زیبایی بیشتر باعث عدم آسیب پذیری دیوار از برخورد مبلمان می گردد. در نهایت برای حاشیه پایین دیوار از قرنیز با ارتفاع متناسب استفاده می شود.

ویژگی ابزار قاب بندی روی دیوار و بردر پیش ساخته پلی یورتان:

  • ساخته شده از مواد پلی یورتان با دوام و استحکام بالا
  • عدم تغییر شکل و ترک به مرور زمان و عمر بسیار بالای آن نسبت به ابزار پیش ساخته گچی
  • مقاوم در برابر خوردگی و مواد اسیدی و قلیایی (این ویژگی می تواند همیشه ثبات مواد را حفظ کند)
  • ضد آب بودن و عدم جذب رطوبت و امکان استفاده ابزار گلویی پلی یورتان در فضاهای مرطوب مانند سقف حمام و سرویس های بهداشتی
  • رنگ پذیری عالی ابزار پیش ساخته پلی یورتان و استفاده از انواع رنگ مبتنی بر پایه آب و روغن، همینطوربرای داشتن جلوه زیباتر استفاده از تکنیک های هنری مانند: پتینه، رنگ شویی و کهنه کاری، ورق طلا و…
  • نصب سریع و آسان و تمیز با کمترین مقدار پرت در هنگام اجرا
  • انتخابی هوشمندانه برای باز سازی و اصلاح معماری و بطور کل استفاده در صنعت ساخت و ساز ساختمان

انواع متنوع ابزار قاب بندی و بردر پلی یورتان:

ابزار قاب بندی و بردر ساده و طرح دار پلی یورتان – ابزار کرنر و گوشه طرح دار – فیتیله پلی یورتان – ابزار انعطاف پذیر ساده و طرح دار – زوار پلی یورتان – قاب پیش ساخته – زوار پلی یورتان – نبشی دکوراتیو – نبشی ساده – گچبری پیش ساخته پلی یورتان – قرنیز پلی یورتان – ابزار انعطاف پذیر پلی یورتان – ابزار پیش ساخته قاب بندی – ابزار پیش ساخته دیوار – گل کنج قاب – سر تاج یا تاج قاب برای استفاده در فضاهای کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن و مینیمال…

ایده ها و تصاویر بیشتر برای طراحی دیوار

برای دیدن تصاویر بیشتر برای ایده گرفتن جهت طراحی دیوار پذیرایی ، اتاق خواب و راهرو با ابزار قاب بندی پلی یورتان در سبکهای مختلف (کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن) به صفحه پینترست ما مراجعه فرمایید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی قاب‌بندی دیوار مطالب ارائه شده در بخش مقاله ها  به شرح زیر را مطالعه فرمایید:

ایده های منحصر به فرد تزئین دیوار با ابزار قاب بندی

اصول قاب‌ بندی دیوار در سبکهای کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن

دیوار پشت تلویزیون مدرن و شیک -قاب بندی دیوار تی وی با ابزار پلی یورتان

نقش گچبری مدرن در معماری امروزی

قیمت و نحوه نصب ابزار پلی یورتان

برای اطلاع از حدود قیمت ابزار گچبری پلی اورتان و قاب بندی دیوار در سبکهای مختلف لینکهای زیر را مشاهده فرمایید:

قیمت گچبری پیش ساخته پلی یورتان

قیمت قاب بندی دیوار با ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان درنیکا دکور

برای آشنایی با نحوه نصب ابزار پلی یورتان به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:

نحوه نصب ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان

آموزش نحوه نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان

برای دیدن پروژ‌ه‌های اجرا شده با ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات درنیکا دکور از  اینستاگرام ما بازدید فرمایید.

برای استفاده از خدمات درنیکا دکور (طراحی رایگان و نصب تخصصی) حتما با ما تماس بگیرید.

برای دیدن جدیدترین نمونه کارهای اجرا شده با ابزار قاب بندی پلی یورتان و دیگر محصولات درنیکا دکور ما را در شبکه های اجتماعی دنبال فرمایید:

youtubetelegramInstagramFacebooklinkedinpinterest

 

نحوه نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان – کمر بند میانی

در این فیلم نحوه نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان بویژه کمر بند میانی نشان داده شده است. با استفاده از گچبری پیش ساخته پلی یورتان و قاب بندی روی دیوار را میتوان فصای دلنشینی خلق نمود. با نصب کمربند میانی قابها قابل تفکیک می باشد. در گچبری مدرن استفاده از ابزار دکوراتیو پلی یورتان بسیار رایج می باشد. ابزار قاب بندی در طرحها و سایزهای بسیار متنوع تولید می گردد.

 

بـرای مـشاوره رایگان با مـا تـماس بـگیریـد
راه های ارتباطی
محبوب ترین مقالات
مشاوره رایگان

با متخصصین با تجربه

طراحی

مطابق با سلیقه ی شما

تامین

باکیفیت ترین محصولات

ارسال سریع

به سراسر کشور

×

سلام،

برای ارتباط مستقیم با ما در واتس آپ، روی کارشناس معماری کلیک فرمایید.

× ارسال پیغام در واتس آپ